PDA

View Full Version : Finlux 510

hanukas
13.10.2003, 22:08
Onko kokemuksia kyseisestä MHP viritelmästä?
Tämä on sarjassaan ensimmäinen lähes sudelta vaikuttava uuden teknologian ihme, jota on joutunut käyttämään.
Laitetta joutuu illanaikana buuttailemaan niinkuin parempaakin win3.11 tai 95 käyttistä. Välillä kun käy vaihtamassa kuvakokoa pieneksi häipyy kuva ja sitten ei muuta kuin virrat poikki.
Sitten tämä "super"tekstitv. Kaikkea sitä saa myydä ja kaikkea valitettavsti hullu ostaa. Makaan text painikkeen päällä ja muutaman minuutin kuluttua voi tämän tekstitv:n edistysaskel jopa tulla näkyviin. Sisällöstä nyt en viitsi edes mitään mainita.
Samat kommentit tästä kanavaluettelosta vai mkä se nyt on nimeltään.
Onko nämä ongelmat yleisiä vai onko laitteeni viallinen?

kookoo
14.10.2003, 08:32
Onko nämä ongelmat yleisiä vai onko laitteeni viallinen?

Itse ostin Finlux T-510 noin kuukausi takaperin. Ei ole kyllä kertaakaan tarvinnut
boottaila vehjettä mutta välillä tuottaa vaikeuksia saada ohjelmaopas ja super- tekstitv näkyviin.
Muutenkin tuntuu että boxin reagointi kaukosäätimen on hieman huonoa.
En kyllä ole saanut kuvakaan häviämään mutta enpä ole pahemmin vaihdellut kuvakokoa.

mimarjam
26.11.2003, 12:05
Nostetaampa thredi henkiin.

Ostin eilein ko. boksin ja ensimmäinen, tunnin käpistelyn tulos on aika positiivinen.

Kanavat vaihtuvat nopeammin kuin edellisessä c-410:ssä.
Kaukosäädin on huomattavasti parempi kuin c-410:ssä.

Supertxtv on aivan tautisen hidas; johtuuko boksin muistin vähyydestä vaiko sovelluksesta itsessään, sitä en tiedä ...

TV:n kuvakoon ohjaus ei toiminut siten kuin c-410:ssä,
tosin en hirveen pitkään kerennyt käpistellä.

Mikä on viimeisin softaversio ?

#Mika

hanukas
16.12.2003, 09:08
Eilen illalla päivttyi ko. laitteen softa. Kanavat vaihtuvat nyt ehkä nopeammin ja uutena ominaisuutena tuli ajastus. Mutta "super"tekstitv toimii yhtä huonosti kuin aiemminkin. Varsinkin ylen:n kanavilla.
Onko muilla kokemuksia päivityksen jälkeisestä elämästä?
Lisäksi laitteen näytöltä hävisi kanava numero ja nyt siinä vaihtelee ajoittain mhp ja load tekstit.
Löytyykö jostin tietoa mitä päivityksessä olisi pitänyt tapahtua?

prosurfer
16.12.2003, 12:44
TV:n kuvakoon ohjaus ei toiminut siten kuin c-410:ssä,
tosin en hirveen pitkään kerennyt käpistellä.

Mites tuon pitäisi toimia 410:ssa, itse en saa kuvakokoa ohjattua lainkaain (Xsat) boksista muuten kuin letterbox<->16:9? Kaukosäätimen napista ei tapahdu mitään.

juhako
16.12.2003, 19:27
Jep, minäkin päivitin ko. boxin ja samat Load MHP pyörii vähän väliä boxissa. Mistään vain ei tunnu saavan infoa mitä kaikkea uutta ja hienoa päivitys tuo. Ainoa järkevä oli tuo ajastimet. Mutta onko niitä vain yksi vaiko useampi. edelleen suurin ongelma on se, että en saa millään JVC-videoita viritettyä digikanaville ja sen johdosta esim nauhoitus tulee analogipuolelta ja esim. nelonen on kuvanlaadultaan todella huono. Olisiko jollain jotakin infoa miten saisin noi pelit ymmärtämään toisiaan. Tyttärelle olisi näin joulun aikaan paljon kivaa nauhoittamista.

gaston
16.12.2003, 20:18
en saa millään JVC-videoita viritettyä digikanaville ja sen johdosta esim nauhoitus tulee analogipuolelta ja esim. nelonen on kuvanlaadultaan todella huono. Olisiko jollain jotakin infoa miten saisin noi pelit ymmärtämään toisiaan.

Et antanut tarkempia tietoja mallista ja kytkennöistä mutta itselläni toimi näin: Jos digiboxi on kytketty jvc:n kakkos scart liittimeen täytyy videon valikoista laittaa tuo scart vastaanottavaksi. (ja tämä täytyy tehdä aina uudestaan sähkökatkoksen jälkeen) videon kaukosäätimellä seuraavasti: MENU> TOIMINTOVALIKKO> SEURAAVA SIVU> AV2 VALITA> ja tähän valitaan >DECODER<(muut vaihtoehdot on AV2 ja SAT)

ja tallennushan sitten tapahtuu videon kanavalta L-1

kookoo
16.12.2003, 21:32
Jep, minäkin päivitin ko. boxin ja samat Load MHP pyörii vähän väliä boxissa.

Myös minun boxi oli päivittänyt itsensä. Vähän olen ehtinyt testailla ja ihmetellä.
Kun olet valinnut valikosta että MHP sovellukset käynnistetään automaattisesti tuo Load MHP pyöri silloin kun boxi lataa kanavan sovelluksia. Sitten kun pelkää MHP on näytössä saat valitun kanavan valikon painamalla sinistä nappia.
Saakohan minun selityksestä mitään selvää :hitme:

Mielestäni päivityksen jälkeen nuo valikot vaikuttavat selkeimmältä ja tuntuu boxi myös reagoivan paremmin kaukosäätimen painalluksiin.
Uusi ominaisuus on myös ohjelman alkamisen muistutus.

juhako
16.12.2003, 22:53
Video on JVC HR-J628EH ja kytkennät ovat seuraavat:

seinä -> digi: normaali antennikaapeli
digi -> video: scart sekä antennikaapeli
digi -> tv: scart
video -> tv: scart sekä antennikaapeli

Todennäköisesti olen kytkenyt digin AV1-scarttiin ja tv:lle menevän AV2:seen. En nyt viitsi alkaa purkamaan kirjahyllyä jotta saisin tuon asian varmistettua, mutta kun tässä samalla katselen tuon manuaalin kytkentäkuvaa, niin siltä se näyttäisi. Eli manuaalissa AV1 on IN/OUT ja AV2 IN/DECODER. Eli pitäisikö videon kytkennät ollakin seuraavanlaiset:

digi -> video: antenni ja scart videon AV2:een
video -> tv antenni ja scart AV1:stä

gaston
17.12.2003, 19:15
Todennäköisesti olen kytkenyt digin AV1-scarttiin ja tv:lle menevän AV2:seen.

Minulla ei ainakaan onnistu tallenus AV1 scartista (jvc hr-j700 sarjaa), joten kannattaa kokeilla vaihtaa nuo.

juhako
19.12.2003, 23:22
Niin ja sitten vielä lisäksi tuo digin lähetys tulee abt. pari sekkaa myöhässä verrattuna analogiseen (testattu; eli katselupaikalta suora näköyhteys analogi tv ja digi).

Mutta tuo ei ole se isoin asia, vaan

Saako tuota JVC-videota viritettyä noille digikanaville?
Jos kyllä, niin miten?

Jos ei, mikä vaihtoehdoksi? :confused:

Nunnuka
23.05.2004, 19:00
Mikä on uusin softa laitteeseen? Oman laitteen tiedot:

Ohjelmistoversio: Build 'v422_7'
Sovellusversio: 2.0.0
Laitteen tiedot: ADB 5.3:12
Viimeisin päivitys: 23.04.2003 19:56:47

Tarviikos muita tietoja? Jos on tullu uus päivitys ni mistä sen sais? Ilmateitse ku ei tällä hetkellä digitan mukaa onnistu..?

hanukas
11.09.2004, 14:05
Minulla on ollut 510:ssä tekstityksen kanssa ongelmia, kunnes kekkasin poistaa automaattisen ohjelmalatauksen käytöstä. Nyt ei tietenkään "superteksti-tv" toimi mutta eipä sillä mitään ole tehnyt tähänkään mennessä. Lisäksi kanavat vaihtuvat paljon sujuvammin, eikä tarvi buuttailla.