PDA

View Full Version : Mitkä kaiuttimet?

f_grimes
26.04.2001, 20:40
Aikaisemmin sain jo hyviä ideoita vahvariin, nyt tarttis neuvoa kaiuttimiin. Tällä hetkellä mulla on tämmöisiä vaihtoehtoja:

2 x AudioPro Stage 66 eteen
2 x AudioPro Stage 44 taakse
AudioPro Stage 47 keskikaiuttimeksi

VAIHTOEHTO 2:
2 x JBL LX60 eteen
2 x JBL LX10 taakse
JBL LX10 keskikaiuttimeksi (kai tää on eri ku toi takakaiutin, vai tekikö myyjä jonku virheen?)

VAIHTOEHTO 3:
2 x Jamo Cornet 175 eteen
2 x Jamo Cornet 145 taakse
mikäs tähän sopis keskelle?

Jos jollain on kokemuksia noista kaiuttimista, tai muista alle 4500,- satseista, kertokaa toki. Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona on noi JBL:n vermeet, kun ne saisin suoraan paikallisesta liikkeestä, muut joutuis tilaamaan (aika paljo vaivaa...:-) JBL:n LX sarjasta sanotaan kyllä http://www.hifistudio17.fi/hifipalsta/rakenkotiteat.html sivuilla tälleen

"JBL:n kaiuttimista ovat LX-sarjan kaiuttimet olleet hyvin suosittuja. Ihmettelen kyllä että miksi. JBL:n LX-sarjan tonaalinen tasapaino on niin paljon yläkeskialueeseen kallellaan että S-kirjaimet jollakin materiaalilla suorastaan sihahtelevat ja tekevät ääneen hieman likaisen ja rasittavan vaikutelman..."

Tosin tämän hintaluokan kaiuttimista tosihifisti löytää aina jotain vikaa, eli huomioikaa se suosituksissa. Huone on about 15 neliön cube ja leffat pitäis saada kuulumaan kunnolla, musiikilla ei ole niin suurta merkitystä.

Tiedän että saan täältä hillittömän hyviä vinkkejä, joten kiitos etukäteen!

ToniK
26.04.2001, 21:51
No itselläni on ollut jos jonkinlaisia kaiuttimia vuosien aikana. Nykyiset 5 kpl JPW minimonitoreja ovat kyllä hintaluokassaan yksinkertaisesti parhaimmat, (oma mielipide). Tasapainoiset kaiuttimet jotka soivat todella hyvin. Ostin ne pari vuotta sitten 2000mk magneettisuojattuna, siis 5kpl uusia. Miinuksena voisi sanoa bassojen puute, mutta itselläni bassopuolen hoitaa Velodynen f-1200 subbanen.:) Olen ollut tyytyväinen äänen laatuun leffoissa ja musiikissa kun vain jaksoi hieroa kaikki kohdalleen. Ehkäpä diskantti saisi kuulostaa hieman kirkkaammalta mutta tämä systeemi ajaa asiansa aivan varmasti vielä ainakin pari vuotta(sormet ristissä):)

Mutta jos nyt välttämättä haluat sijoittaa sen 4500mk ni siitä vain, kannattaa kuitenkin ehkä kokeilla näitä jossei ennalta ole kokemuksia. säästyy rahaa vaikka kunnon subbaselle.

supa
28.04.2001, 14:54
2 x AudioPro Stage 66 eteen
2 x AudioPro Stage 44 taakse
AudioPro Stage 47 keskikaiuttimeksi

Itse ostin tämmöisen satsin Konepisteeltä hintaan 3050,-
(ei, älä kysy miten tuo hinta muodostui, en tiedä...)

En kyllä osaa vielä sanoa mitään kaiuttimista sinänsä, tässä on muutto edessä parin päivän sisällä enkä ole vielä saanut kaiuttimia kytkettyä.

MrJii
21.05.2001, 09:29
Oletkos jo saanut noi Audio Prot testattua? Itse olen myös kiinnostunut ostamaan juuri tuon setin. Olisi mielenkiintoista kuulla vähän kommentteja.

Anza
21.05.2001, 21:10
Juuh, itselläni on Audio Pron Stage neloset, edessä ja takana...tänään tuli sitten hommattua subbari, ja tietysti sitä sitten vähän testailtiin testiceedeellä, pistettiin stereona tulemaan semmoinen resonanssitesti, vahvarina on Sonyn 545:nen ja volaa oli 19 pykälää...aika kivasti subi (Audio Pro Sub Nova/1.35) toimikin...meni noin alle 5 minsaa kunnes alkoi palaneen käry haisemaan ja vahvari heitti protect tilaan...kajareista kuului naps ja poks ja homma oli siinä...kaikki kävi sen verran nopeasti ettei kukaan edes tajunnut että siinä sit meni etukajarit...:( Että semmosta sitten tällä kertaa...nyt pitäisi katella sitten uusia etukajareita hintaluokassa max. 3kmk pari, ehdotuksia otetaan vastaan...:)

Ari
22.05.2001, 16:02
Kannattaa varoa noiden testilevyjen kanssa, ne varoitukset niiden kansissa eivät ole siellä turhaan. Itsekin olen yhdet kaiuttimet rikkonut testi-cd:llä, mutta käytössä ne ovat edelleen korjattuina, uutta elementtiä vaan koteloon, vanhoista oli puhekela palanut poikki.

Tonza
22.05.2001, 17:24
Itse kuuntelin Xpertissä Jamo ALTO SIGNATURE ja JPW Minimonitoreja vertaillen. Kyllähän mimot oli hintaansa nähden hyvin soivia mutta vertaillessa jamoon hävisivät mimot minun korvissani reippaanlaisesti. Ajattelin sitten pakettia jossa olisi 2xJamo pääkaiuttimina ja loput 3xmimo. Haittaakohan etukaiuttimien erot pahastikin kuuntelua?
Toisaalta olen harkinnut AudioPro:n live sarjan A2.5 kajareita ja siihen AudioPro:n omaa kotiteatteri settiä (keskiääni ja kaksi pikku pönttöä taakse). Olisiko parempi vaihtoehto? Toki kummatkin sarjat vaativat supparin seurakseen,mutta ei kärsi enempää satsata kerralla kun pitäisi päivittää vielä vahvistinkin digitaaliaikaan.
Hintoja:
AudioPro:n setti n. 1800-1900mk
Jamot: 890mk pari
JPW mimot: magn.suojatut 500mk,suojaamattomat 450mk

Mielipiteitä kiitos.

MrJii
23.05.2001, 08:56
Itse meinasin alunperin hommata tälläsen sarjan:
pääk: Audio Pro A2.42
kesk: Audio Pro A2.14
taka: Audio Pro A2.14

Noissahan on samat elementit eri kokoisessa kotelossa.
Mutta ikävä kyllä tätä LIVE sarjaa ei enää valmisteta.

Uudet versiot noista tunnetaan nimellä Black Diamond ja Black Pearl. Rahaa olis sellanen 3500,- joten toi ei ainakaan käy päinsä. Saisin ton stage sarjan (44, 47 ja 66) 3400,- Onko huono hinta?

loka_75
23.05.2001, 09:47
Jooo-o
Keskikaiuttimen pitää olla äänellisesti samanlainen kuin pääkaiuttimet. Itselläni oli pääkaiuttimina hifi 50/3 ja keskikaiuttimena mimo. Puoli vuotta sitä viitsi kuunnella, sitten mimo lähti ja tehtiin keskikaiuttimeksi myös 50/3. Nyt ei enää tiedä tuleeko ääni keski vai pääkaiuttimesta. Hermot säästyy jokaisella elokuvan katselukerralla :hitme:

Zedster
25.07.2002, 08:45
Originally posted by MrJii
Itse meinasin alunperin hommata tälläsen sarjan:
pääk: Audio Pro A2.42
kesk: Audio Pro A2.14
taka: Audio Pro A2.14

Noissahan on samat elementit eri kokoisessa kotelossa.
Mutta ikävä kyllä tätä LIVE sarjaa ei enää valmisteta.

Uudet versiot noista tunnetaan nimellä Black Diamond ja Black Pearl. Rahaa olis sellanen 3500,- joten toi ei ainakaan käy päinsä. Saisin ton stage sarjan (44, 47 ja 66) 3400,- Onko huono hinta?

Olen kissojen ja koirien kanssa etsinyt tietoa tosta yllä mainitusta AudioPro 2.42 (LIVE) kaiuttimista mutta aika heikosti löytyy infoa .
Onko valmistus lopetettu ? Löysin nämä yhdestä pikku liikkeestä Tammisaaressa (maksoin 285€) ja ostin kun kuulosti hyvältä . Ei nääs ollut kaiuttimia ja tarve oli valtava .
Siis mistä sais tietoa näistä kaiuttimista ? Katsoin AudioPro:n kotisivuja mutta ei siitä voi mitään sanoa kun kaikkien testien ykkönen ja kehua perään :rolleyes:

Dänx .

Zed

MrJii
25.07.2002, 11:19
Originally posted by Zedster

Olen kissojen ja koirien kanssa etsinyt tietoa tosta yllä mainitusta AudioPro 2.42 (LIVE) kaiuttimista mutta aika heikosti löytyy infoa .
Onko valmistus lopetettu ?
Siis mistä sais tietoa näistä kaiuttimista ?
Dänx .

Valmistus on lopetettu jo aikoja sitten. Yksittäisten liikkeiden varastoista näitä vielä voi tuurilla löytää.
Minulla on muistaakseni jossain Live sarjan paperinen esite josta kyllä löytyy noiden kaikkien speksit. Pitää katsoa jos löydän sen. Voin vaikka lähettää sen sinulle, kun minulla sille ei enää käyttöä ole.. :)

superpallo
25.07.2002, 11:49
Originally posted by Zedster
Onko valmistus lopetettu ? Löysin nämä yhdestä pikku liikkeestä Tammisaaressa (maksoin 285€) ja ostin kun kuulosti hyvältä . Ei nääs ollut kaiuttimia ja tarve oli valtava .
Siis mistä sais tietoa näistä kaiuttimista ? Katsoin AudioPro:n kotisivuja mutta ei siitä voi mitään sanoa kun kaikkien testien ykkönen ja kehua perään :rolleyes:

Esite löytyy pdf:nä täältä: http://big-screen.de/PDFdatenbl%C3%A4tter/KatalogLive.pdf

Reinikainen
25.07.2002, 20:46
Unohtakaa nyt jo nuo audioproon staget ja jamon halppisarjat. Katsokaa vaikka hifitalon chorusta tai bwn 600 sarjaa. Esimerkiksi bw 601s3 410€ pari hifiklubilla ja tuossa on varmasti tinkivaraa. Eli saa johonkin 370(?) pari.

Äänenlaatu on aivan toista luokkaa kun audioproon tai jamon kaiuttimilla. Hifitalon rakennusarjat etenkin aw10 ja aw10hqi ovat loistavia, myös Compact 662 on erittäin käypä kaiutin tässä halvassa hintaluokassa. Jos on vähän enemmän halua panostaa niin seuraavassa hintaluokassa EHDOTON on dynaudion audience. Kannattaa todellakin käydä kuuntelemassa highendstudiolla.

Linkkejä:

www.hifitalo.fi
www.highendstudio.fi
www.hifiklubi.fi

--- <<< ---

www.bwspeakers.com
www.dynaudio.com