View Full Version : Chorus Compact 662 musiikille?
Chorus Compact 662 kiinnostaa kovasti, mutta nyt mietin sen sopivuutta musiikille (en ole vielä käynyt kuuntelemassa). Lukemani perusteella diskantti on kirkas ja saattaa kuulostaa mm. Tekniikan Maailman (5/02) mukaan rasittavalta, mikäli kuunnellaan paljon korkeita ääniä sisältävää rock-musiikkia.
Itse kuuntelen muun muassa Metallicaa ja Iron Maidenia
Nyt haluaisinkin kommentteja ihmisiltä, joilta Compactit kotoa löytyy tai ovat niitä muuten riittävästi kuulleet. Erityisesti kiinnostavat raskaamman musiikin kuuntelijoiden kommentit.
Kaiuttimet tulevat kyllä myös "kotiteatterikäyttöön" ja ovat kiinnostavia ennen kaikkea siksi, että ovat magneettisuojattuja ja niitä voi ostaa myös yksittäin. Myös hellasärö saataisiin näillä kaiuttimilla minimoitua:rolleyes:
Olen omistanut 3kpl Chorus Compact 662:sia vasta kolmisen viikkoa, en ole mikään hifisti/kultakorva ja kaiken lisäksi ainoa vertailupohjani on vanha pikkuinen cd-soittimeni, mutta siitäkin huolimatta vastaan. ;)
Viimeksi tänään tuli kuunneltua varsin kovalla Metallican Ride the Lightingiä ja voin sanoa, että hyvältähän se kuulostaa. Kovin paljon bassoa noista kaiuttimista ei irtoa, mutta ainakin omasta mielestäni ääni tulee niin raskaimissa kitara/rumputykityksissä kuin myös heleämmissä kitaroinneissa ja lauluissa erittäin puhtaasti ja selvästi. Ja eihän Metallican musiikki mitenkään kovin korkeaäänistä olekkaan. Ainakaan uusin levy... :p
En ole kultakorva minäkään. Jotenkin tuntuu, etten mitään kirkkautta/erottelevuutta edes miettisi, ellen olisi siitä Tekniikan Maailmasta lukenut. Bassotoistosta sen verran, että olen kyllä ajatellut jotain subia Compactien kaveriksi.
Gurut hei, miten olisi 2 kpl Chorus Compact 662 + Audio Pro Sub Focus?
Voi että on töissä tylsää.:sleep:
Choruksen omistajat, sana on vapaa. Luulisi kertomuksia kaiuttimien toimivuudesta löytyvän, kun ihmisiltä niitä kuitenkin löytyy. Enhän odota vastauksia liian nopeasti...:D
MMyllyri
23.07.2003, 08:54
Originally posted by menace
Voi että on töissä tylsää.:sleep:
Choruksen omistajat, sana on vapaa. Luulisi kertomuksia kaiuttimien toimivuudesta löytyvän, kun ihmisiltä niitä kuitenkin löytyy. Enhän odota vastauksia liian nopeasti...:D
Minulla oli tuollaiset tietokoneen perässä eli käytännössä pelkästään musiikkikäytössä. Ehkä kuukauden verran niitä jaksoin kuunnella, sitten riitti. Paikka ei ollut ehkä kaikkein paras eli kaiuttimet olivat nurkassa kulmahyllyillä miltei kiinni seinässä...
Nyt samoilla hyllyillä on Jamo Concert kasit ja aijai...kyllä soi hyvin :king:
heh, en ole tuota TM:n testiä lukenut mutta omat havaintoni 3 päivän sessioissa 662:n kanssa johti oman mielipiteeni samaan tulokseen. Rokkimusalla käy liian rasittavaksi ja kolkoksi, lämminsointisemmilla kajareilla kuuntelin mielummin.
Muuten teknisesti hyvä kaiutin hintaisekseen, erittäinkin tarkka ja stereokuva hyvin jäsentynyt.
Hankin 662HQ:t kotiteatterikäyttöön ja siinä ne toimivatkin mainiosti. Musiikilla olen lähinnä vain testannut ja soundi oli kirkas. Oasis kuullosti sietämättömältä, poppimusiikki hieman terävältä. Drum&bass ja deep house sen sijaan soivat mukavasti, samoin Groove FM.
Päädyin laskemaan vahvarin eq:lla 2 channel moden diskanttia pari desibeliä.
markkinn
28.08.2003, 14:20
Originally posted by Tema
...Oasis kuullosti sietämättömältä...
Onko se kaiuttimien vika? Sorry oli ihan pakko :)
Onhan ne kaiuttimet ehkä hivenen kirkkaampi sointiset mitä muut, mutta itselle se ainakaan ei ole haitta.
Alapäähän kaipaa tietenkin lisuketta, itsellä Velodyne CT-100 josta nyt saa riittävästi apuja.
Ei huono valinta (hintaansa nähden) ollenkaan, jos nämä ostat.
-mk-
Tuolla ne nyt soivat. Itse olen ERITTÄIN tyytyväinen. Vaikka kirkkaudesta on hoettu, eivät nuo nyt niin kirkkaat ole. Tuskin samalla rahalla olisin parempaa saanut.
Ostin Gigantista 160e/kpl. Siis Avantgardet, jolloin hinta on hieman korkeampi. Hifitalo taitaa ilmoittaa 185e/kpl.
Mittojen mukaan on nyt tehty jalustatkin, pistän kuvan jossain vaiheessa Tee-Se-Itse osion kaiutinjalka-threadiin.