PDA

View Full Version : Sony 445 & musan kuuntelu

Carry
16.03.2001, 08:17
Tällästä probleemaa tällä kertaa.
Elikkä vahvarina toi Sonyn STR-DE445 pääskopeina Audess ja takakaiuttimina Velodynet. Ongelmana tulee musiikinkuuntelussa takakajareista tuleva heikko ääni HALL asetuksella antaa kaikua jonkin verran vähän kovempaa luukuttaessa alkaa ääni puuroutumaan. En ole löytäny tosta vahvarista yhtään asetusta millä saisi esim. etu ja takakajarit soimaan yhtä lujaa (samaan tasapainoon). Kaikki musa tulee todella epämääräsen kuuloisena takaanta leffa tehosteet tulee kyllä ihan nautinnollisesti ei valittamista.
Elikkä kyseisen vahvarin omistajat tai joku joka tietää ton vahvarin säädöistä jotain niin APUVA please manuaalikin on plarattu läpi 10 kertaan eikä apua sieltä ainakaan löydy.
Johtuukos tää kaikki vaan tosta ....keleen halpa vahvarista????

"Ennen ajattelin että kaiuttimet ne on mitkä soi mutta kyllä taitaa toi vahvistinkin näytellä suurta osuutta niin leffa kun musa kuuntelussakin"

phiit
16.03.2001, 12:59
kuunteletko musaa pro-logicilla? sillä ei paljoa atakakaiuttimista ääntä heru, kokeile jotain digitaalisia tilaefektejä.. voisi auttaa?!

ainakin omassa yamahassani on "disco" tila, jolla kaikista kaiuttimista lähtee suht-yhtä paljon meteliä.. luulisi sonyssäkin olevan samainen efekti..

Carry
16.03.2001, 13:21
Olen käynny kaikki tilaefektit läpi muistaakseni Game asetuksella tulee ääni suhteellisen lähelle yhtä lujaa sekä edestä että takaa mutta äänen laatu tulee todella kammottavaksi eli on varmaan tarkoitettu justiinsa siihen tarkoitukseen josta nimensä on saannut.
Hall asetus on kaikkein lähinnä meikäläisen korvaa mutta äänen voimakkuus ja äänen "ontto" kaiku takakajareista varsinkin kovempaa kuunnellessa on aika järkyttävää.
Vahvarista kyllä löytyy asetukset kaiuttimien etäisyyksille kuuntelupaikasta balanssit etu ja takakajareille erikseen mutta balanssi säätö olisi hyvä olla olemassa vielä etu ja takakaittimien tasosäädölle.
Oliks tarpeeks sekavaa?????

phiit
17.03.2001, 15:05
hmm.. omistin kyseisen vahvistimen 2 viikkoa, jonka jälkeen se lähti vaihtoon.. en pahemmin siihen sinä aikana perehtynyt.. eipä taida minusta olla tässä apua..

LOP
30.03.2001, 08:05
Mulla on kyseinen vahvari myös. Hall asetuksen tarkoituksena on luonnollisesti antaa hallimainen tilavaikutelma huoneeseen. Sen takia ns. kaiku lähtee mukavan isosti etukaiuttimista ja seuraa pienempänä jälkikaikuna takakaiuttimista. Takakaiuttimet siis ikäänkuin heijastavat äänet vaisumpana takaisin huoneen keskelle. Hall asetuksessa äänet ovat valmiiksi säädettyjä ja niitä ei voi muokata. Game tilassa kaikista pöntöistä kuuluu samalla voimakkuudella, mutta niin kuin itse sanoit, ääni kuuluu kummasti. Ainut vaihtoehto on säätää takakaiuttimet täysille ja toivoa parasta, niin kuin minä teen.