PDA

View Full Version : sony str da50es

pep
07.03.2001, 22:00
Kokemuksia ko. laitteesta otetaan mielellään vastaan...

Onko oleellista eroa 840/940:een kuin linjalähdöt ja ulkonäkö (sonyn kotisivut "ei hyvät"...)?

jammer
08.03.2001, 20:04
dekooderi-osasto on ihan huippu, vahvistin-osa ei oikein
lämmittänyt mua.
Kaukosäädin on idealtaan hyvä mutta ei toimi käytännössä
lainkaan, 2-suuntainen aina piippaili ku ei yhteys pelannu ja söi patterit alta aikayksikön.
mulla 50es meni vaihtoon alle puolen vuoden.
Liitännöiltään on ainakin riittävä.
Säätöjä löyty kyllä joka lähtöön (kattavimmat säädöt mitä
mulla on ollut missään vahvarissa)
Ulkonäkö ja viimeistely saa kyllä plussaa.

T:jammer

PS. suurin ero 840/940:seen taitaa olla kaikenlaisen
suhinan ja räpsähtelyn puuttuminen kokonaan.

Ari
13.03.2001, 13:34
Minulla on tuollainen edelleenkin kotiteatterin "keskipisteenä" ja tyytyväinen olen ollut (varsinkin sen jälkeen kun vaihdoin alkuperäisen kaukosäätimen Philips Prontoon...).

Vahvari on kyllä muutamilla levyillä (kuten Pink Floyd: The Wall) räpsähdellyt kun levy vaihtaa stereo pcm:n ja dolby digitalin välillä joka menun välissä ja auto format decode ei pysy mukana... volumepotikka on alkanut viime aikoina pikkuisen myös rutista (vahvari on hankittu 1999 kesällä).

Muuten se on kyllä aika mainio peli, ja jos päätteet eivät riitä, sehän toimii myös esivahvistimena pre-outtien kanssa. Ainakin eroa vanhaan STR-D965:een oli kuin yöllä ja päivällä, dekooderi ei generoi kohinaa lainkaan, niinkuin tuo vanha vahvarini tekee. Viime aikoina on tullut käytettyä jonkun verran jopa eri dsp-tiloja huvin vuoksi pro-logic-materiaalilla, lähinnä virtual theater a ja b-tiloja joissa laite simuloi "useita" takakaiuttimia.

thomas
13.03.2001, 18:34
Noista rutinoista ja räpsähdyksistä tuli vaan mieleen oonko tosi homekorva kun en mä kuule mitään tollasia vai onko käsiin osunu viallinen(toimiva)yksilö:)

Ari
14.03.2001, 11:32
Todennäköisesti tuo dekooderin räpsästely modea vaihdettaessa johtuu levystä tai viasta omassa vahvarissani ja tuo volumepotikan rasahtelu taas on kulumavika joka ei aluksi kuulukaan lainkaan, vaan vasta kun potikka alkaa kulumaan.

jaritt
15.03.2001, 10:45
Todennäköisesti tuo dekooderin räpsästely modea vaihdettaessa johtuu levystä tai viasta omassa vahvarissani

Ainakin Sony STR-DB925QS räpsyy tietyillä levyillä (esim. The Wall, The Mask of Zorro R1) menuissa kun signaali vaihtelee PCM/Dolby Digital välillä. Samoin muutamilla levyillä layerin vaihto aiheuttaa selvästi kuultavan räpsähdyksen ääneen. Eli ei liene pelkästään levyn vikaa. Onneksi ongelmaa ei kovin monella levyllä esiinny.

925 on kuitenkin halpismalli 50ES:n verrattuna joten siinä ne rapsahtelut voi vielä jotenkuten sietää. Kohinoita, balanssiongelmia tai muita Sonyn tyyppivikoja en ole 2,5 vuoden käytön aikana havainnut joten 925 on saanut vielä pysyä perheessä vaikka parempiakin laitteita on jo tarjolla kohtuuhintaan.