PDA

View Full Version : Katosta laskeutuva valkokangas?

Hiilari
17.03.2003, 11:49
Terve kaikki. Pari onkelmaa:

Pitäisi asentaa Selecon kolmiputkinen tykki uuteen paikkaan, ja samalla nykyinen kiinteästi asennettu valkokangas menee vaihtoon. Uuden pitäisi olla katosta laskeutuvaa mallia, noin puolitoista metriä leveä. Paras olisi sellainen moottorilla laskeutuva joka rullaa itsensä ylös kun tykki suljetaan. Onko kokemuksia moisista?

Vaan näyttävätpä olevan moottoroidut valkokankaat hinnoissaan! Mistäs noita saa edullisemmin? Mitäs alan mestoja täällä Stadin seudulla on? Vai saksastako tilaamaan?
:confused:

MMyllyri
17.03.2003, 12:17
Minulla on pari sähköistä tankoa hiukan reilu 1,5m leveä. Valmistajaa en enää muista mutta voin tarkistaa asian kun pääsen kotiin.

nygarjaa
17.03.2003, 12:19
Kysäise Sarkaprosta (http://www.sarkapro.com) Screen Linen kankaita. Heidän valikoimistaan pitäisi löytää kohtuullisen hintaisia moottoroituja rullakankaita.

aarno2815
17.03.2003, 12:41
Myös Proav:sta kannattaa kysyä:www.proav.fi

Hiilari
17.03.2003, 13:12
Originally posted by MMyllyri
Minulla on pari sähköistä tankoa hiukan reilu 1,5m leveä.

Ahaa, pelkkiä moottoroituja tankojakin siis on. Kuinkas sellaisesta askarrellaan varsinainen valkokangas? Tuo 150cm riittäisi mulle leveytensä puolesta. Tuohan alkaa kiinnostaa, jos keksin miten saan Selecon 12V ulostulon ohjaamaan moottoria ja miten homma muuten kasataan. Voisi olla edukas vaihtoehto ja kaupanhieronnan paikka.

MMyllyri
17.03.2003, 14:41
Originally posted by Hiilari
Ahaa, pelkkiä moottoroituja tankojakin siis on. Kuinkas sellaisesta askarrellaan varsinainen valkokangas? Tuo 150cm riittäisi mulle leveytensä puolesta. Tuohan alkaa kiinnostaa, jos keksin miten saan Selecon 12V ulostulon ohjaamaan moottoria ja miten homma muuten kasataan. Voisi olla edukas vaihtoehto ja kaupanhieronnan paikka.

Njoo noissakin on ollut kankaat kiinni mutta revin pois ja tarkoitus oli laittaa valkakangas kankaat tilalle. Nuo vanhat olivat ainakin mattoteipillä kiinni eli sillä vaan uudetkin. Se onkin mielenkiintoinen homma miten saat tuon toimimaan 12v ohjauksella. Noissa on ainakin muistaakseni ohjaus sillä tavalla että kytkin ilmeisesti vaan kääntää johdot toisessa asenossa. Jatkuva virta ei ole ongelma koska rajakytkimet myös löytyy.

Zebbe
17.03.2003, 16:28
Originally posted by Hiilari

http://www.screensuk.co.uk/screens.shtml

Tuolla oli kankaita mutta ovatko liian kalliita?

Z

peter69
17.03.2003, 19:38
Olisi myös n. 100-105" 16:9 moottoroitu (leveys 2.20-2.30 m, korkeus 1.24-1.31 m), katosta laskeutuva matta-kangas haussa.

Pienenä vaihtoehtoja rajoittavana tekijänä on lasketun katon korkeus eli tilaa on todellisen katon ja kipsilevyn alareunan välissä 7 cm (6 cm tyhjää + 1 cm kipsilevy).

Ideoita?

Petri

Petewall
17.03.2003, 20:00
Peter69:lle tiedoksi että saan lähipäivinä tietoa uudesta moottoroidusta kankaasta jossa on kauko-ohjaus valmiina langattomasti ja lisäksi yhdysrakenteinen rajaus. Voin kertoa lisää kunhan olen itse informoitu.

- Pete

PS. Peter69:lle vielä tiedoksi että laitettiin kaverin kanssa 2kpl. tilaukseen niitä InFocus 7200 tykkejä, ehkäpä tulee jo viikonlopuksi...