View Full Version : Oletko tyytyväinen videotykkiisi?
Monta galluppia on näkynyt siitä ja tästä, viimeinen näyttää olevan se että mikä tykki, mutta oleellisin minusta puuttuu edelleen eli rehellinen mielipide käytössäsiolevasta videotykistä.
Voistteko valottaa hieman niitä syitä jotka ovat johdattaneet juuri sinut nykyisen videotykkisi omistajaksi eli syyt päätökseen ostaa juuri "se"?
Toinen ja oleellisempi kysymys onkin että oletko tyytyväinen nykyisen tykkisi laatuun ml. kuva, melu etc. ja ellet ole niin mikä on tulevaisuuden valintasi?
Vaikeiden valintojen edessä.
Bar Co.
Originally posted by Bar Co.
Toinen ja oleellisempi kysymys onkin että oletko tyytyväinen nykyisen tykkisi laatuun ml. kuva, melu etc. ja ellet ole niin mikä on tulevaisuuden valintasi?
Olen enemmänkin kuin tyytyväinen! :thumbsup:
En itseasiassa keksi näin äkkiseltään mitään syitä minkä takia minun pitäisi vaihtaa tykkiä nyt tai tulevaisuudessa. Nyt on aikaa nauttia leffojen katsomisesta - huolehdin uuden tykin hankinnasta vasta sitten kun vanhasta aika jättää (tai AE400 tulee myyntiin).
silleeni
25.02.2003, 10:58
Olen tyytyväinen HS10:n huolimatta siitä että se on huollossa :D Melu - Ei häiritse
Kuva - Erinomainen, iso resoluutio kiva. Screendoorista turha puhuakaan. se ei ole enää ongelma. värit kauniit. Vähän säätämällä vielä parempi. Haluasin vielä nähdä mihin tämä pystyy kunnolla kalibroituna CC40R filtterin kanssa, mutta noita filttereitä ei tunnu oikein löytyvän.
ominaisuudet - Täysin riittävät minun käyttöön.
Arvosaksi antaisin jotain 8.5
Minulla on Panasonicin PT-AE100E. Ostin sen halvan hinnan takia (1538 e). Koska katseluhuoneeni on erittäin pieni (katseluetäisyys 2,2m) niin kuva täytyy pitää melko pienenä (n. 64"). Näihin olosuhteisiin projektori riittää oikein hyvin ja olen hyvin tyytyväinen. Seuraavaksi pitäisi saada hankittua progressiivinen DVD-soitin, johon kytkettynä projektori pitäisi tuottaa huomattavasti paremman kuvan. Vaikka ei se kuva huono ole s-videollakaan. Ainoa miinus on että kuvassa näkyy pari epäselvää väriläikkää silloin kun leffassa on pimeitä kohtauksia. Kuitenkin hintansa arvoinen projektori.
perttala
25.02.2003, 11:30
Juu, olen suhteellisen tyytyväinen...
Tykki on ollut minulla jo kohta pari vuotta ja silloinen hinta käytettynä oli niin edullinen, että varsinkin hinta-laatusuhde on vähintäänkin kohdallaan. :D :naminami:
Tykki on Sanyo PLC-8815E, XGA. Moottorizoomi ja moottorifocus on luksusta :) - varsinknin, kun tykki on sijoitettu melun vuoksi umpinaiseen koteloon tuulettumaan eri tilaan.
Eli melu on ainoa miinus LCD-tykkien muiden heikkouksien lisäksi, joka sapettaa.:p
Tätähän on kyselty aiemminkin, mutta päädyin nykyiseen LCD-tykkiin koska se sopii yhtä hyvin sekä data- että kotiteatteritykiksi. Ainoa huono puoli ehkä melutaso, joka on melko korkea (48 dB?), mutta tykki on toisessa huoneessa, eikä sieltä kuulu katseluhuoneeseen mitään (reikä seinässä). Kuvanlaatu on hyvä ja katson tykillä muutenkin aika harvoin leffoja (1 - 3 kertaa kuukaudessa).
Enköhän jossain vaiheessa hanki Panasonic AE300 tai mahdollisesti uudemman mallin, sitten kun niitä ilmestyy. Tämä nykyinen tykki on yrityksen omistuksessa, mutta käytän myös kotona.
Oma tykkini on Sony VPH-1271QM ja olen siihen erittäin tyytyväinen, masiina on modattu hiljaiseksi joten käyntiääni ei häiritse. Kuvanlaatu on aivan loistava, paras mitä olen tähän mennessä omin silmin nähnyt.
Ainut valittamisen aihe on tällä hetkellä kattoteline, tai oikeastaan kunnollisen sellaisen puute, väliaikainenkin viritys on tosin ollut käytössä jo 8k, joten silläkin pärjää.
Nykyinen laite Eiki LC-VM1 on ensimmäinen projektorini ja näinollen en ole vertailua muihin vastaaviin kummemmin tehnyt. Hankin sen vuosi sitten lueskeltuani sitä koskevia threadeja trabassa. Proju on toiminut moitteettomasti ja näihin päiviin asti olen ollut tyytyväinen. Viime aikoina on tuo tuuletinmelu alkanut kuitenkin häiritsemään enemmän ja enemmän. Jonkinlainen "hushbox " onkin mietinnässä...
Katseluhuone on pimennettävissä ikkunoiden osalta, mutta muuten vaaleat pinnat (katto + seinät) tahtovat pilata heijastuksillaan katselunautintoa. Nykyisessä tilanteessa ei ole mahdollisuuksia alkaa tummentamaan pintoja eikä asentelemaan verhoja seinille. Vaikka LC-VM1:sen kontrastia on kehuttu, alkaa vielä tummemmat mustat kiinnostaa yhä enemmän.. CRT-leiriin seuraavaksi? Lieköhän noissa uudemmissa LCD-koneissa kontrasti parantunut...
Joten, loppuun: Tahtoo tuuletinmelua pienemmäksi sekä vielä parempaa kontrastia! Muuten tyytyväinen.
Bar Co.
Voistteko valottaa hieman niitä syitä jotka ovat johdattaneet juuri sinut nykyisen videotykkisi omistajaksi eli syyt päätökseen ostaa juuri "se"?
Halusin helposti asennettavan ja kuvanlaadultaan hyvän projektorin, missä on hiljainen käyntiääni. Aiempi kokemus rohkaisi tämän LCD-tekniikan projektorin testaamiseen, vaikka vielä pari kolme vuotta sitten LCD-tekniikkaa pidettiin yleisesti elokuvien esittämiseen soveltumattomana.
Projari on siis Sanyo PLV-Z1:n. Se on hiljainen, tarkkuus DVD-leffojen esittämiseen tapissa, kuvanlaatu hyvä, toimii PC:n kanssa ja hintakin sopivan edullinen. Olen erittäin tyytyväinen, koska mukana tuli nippu ominaisuuksia kuten lens-shift, joita ei tajunnut kaivata ennen tämän hankkimista. Tulevaisuuden potentiaalisessa uutuusprojektorissa pitää olla samaan hintaan jotain oleellista paljon enemmän, ennen kuin harkitsisin vaihtoa.
Originally posted by Jupe
Olen erittäin tyytyväinen, koska mukana tuli nippu ominaisuuksia kuten lens-shift, joita ei tajunnut kaivata ennen tämän hankkimista.
Oma syyni PLV-Z1:n ostamiseen oli hinta/laatu suhde, enkä ole katunut päivääkään kyseisen tykin hankkimista.
Olen samaa mieltä Jupen kanssa tuosta lens-shiftistä. Siinä on ominaisuus joka helpottaa huomattavasti tykin sijoittamista.
Originally posted by Jpee
Olen samaa mieltä Jupen kanssa tuosta lens-shiftistä. Siinä on ominaisuus joka helpottaa huomattavasti tykin sijoittamista.
Joo, tuo on kyllä kätevä ominaisuus. Minä poika se joudun poraamaan kattoon uudet reiät, kun laitoin kattotelineen aavistuksen verran sivuun... :(
Steven Mac
26.02.2003, 06:42
SONY 1031QM
Kuvakoko ja hinta ratkaisi. 10€ / 1".:thumbsup:
Kuva on DVD:llä jumalaista, kiitos proge soittimen.
TV:tä ei juurikaan viitsi katsella, tarvis varmaan
hommata joku tuplain.
Ainut miinus on tuulettimen melu, mutta sekin ratkea pian.
Ehkä myös tuo koko voisi olla jonkun asteinen miinus?
Muuten erittäin tyytyväinen ostokseeni:D :thumbsup: :D
Originally posted by Jupe
Projari on siis Sanyo PLV-Z1:n. Se on hiljainen, tarkkuus DVD-leffojen esittämiseen tapissa, kuvanlaatu hyvä, toimii PC:n kanssa ja hintakin sopivan edullinen. Olen erittäin tyytyväinen, koska mukana tuli nippu ominaisuuksia kuten lens-shift, joita ei tajunnut kaivata ennen tämän hankkimista. Tulevaisuuden potentiaalisessa uutuusprojektorissa pitää olla samaan hintaan jotain oleellista paljon enemmän, ennen kuin harkitsisin vaihtoa.
Mitäpä tuohon lisäämään.
Lens shift on tosiaan näppärä ominaisuus, ei tarvitse olla asennuksen kanssa niin tarkkana vaan hienosäädön voi tehdä tuolla.
tollo2000
26.02.2003, 12:45
Enpä ole keksinyt vielä mitään todellista moitteen aihetta.
Ongelmia on ollut mm. punaisen värin kanssa (vika olikin dvd soittimessa - se kuuluisa chroma bug), progressiivisen moodin kanssa (nyt iscan pro:lla toimii moitteetta, nintauksella ei toimi, eikä h/k dvd25) ja nyt on toi harvoin iskenyt käynnistymisongelma, mutta ei se vielä ihan hälyttävältä vaikuta, kun on tapahtunut vain kolmesti ja käytän tykkiä joka päivä. Tunteja on jo yli 300.
Kankaaseen olen lähinnä tyytymätön, koska siihen on tullut muutama "epämuodostuma", ilmeisesti rullakankaisiin tulee niitä ajanmyötä. Enkä voi laittaa muunlaista (ikkunan vuoksi).
Tykin ominaisuuksiin olen kyllä tyytyväinen. Pikseliverkko ei häiritse vieläkään, vaikka katseluetäisyys vaihtelee 3m-4m - eli kovin kaukana en kuvasta ole. Kuvan leveys 205-210cm.
Värien toistokyky on hyvä. Musta ei ole mustaa, mutta toisaalta who cares, kunhan yksityiskohdat erottuvat. (hyvä dvd soitin auttaa)
Tykki kyllä hurisee aika paljon. Tästä ei ole haittaa kuin iltaisin, jolloin steroiden äänentaso on pakostakin alhainen (kerrostaloasunto).
Toisaalta ~4000e hintaan voisi odottaa 100% virheetöntä tuotetta, mutta ei voi mitään. Tuohon hintaa ei moni saa edes tykkiä, jossa ei ole yhtään kuollutta pikseliä - minulla niitä ei luojan kiitos ole (ainakaan vielä - koputtaa kädellä päätä).
Ilmeisesti tuo Sanyon PLV-Z1 täytyy käydä itse katselemassa, kun rouva kerran ei meinaa kattoon osittainkaan upotettua CRT-tykkiä hyväksyä.
Löytyykö vapaaehtoista tykkinsä esittelijää pääkaupunkiseudulta vai pitääkö määrätä (hups)?
Laitetaan nyt omakin korsi kekoon. Itselläni on Panasonic PT-AE100E johon olen ollut erittäin tyytyväinen noin puolen vuoden ajan, vaikka katselenkin siitä s-videokuvaa (Sony dvd).
Pelikäytössä se on myös tosi magee, ainakin xboxilla. PS2 koitin mutta kyseisen värkin pelien frameratet eivät riitä tykillä pelaamiseen jos on kertaalleen nähnyt kuinka sulavaa xboxin meno on :D
Plussia: HILJAINEN, halpa, hyvännäköinen, polttoväli juuri sopiva omaan tarkoitukseen (eli pystyin asentamaan takaseinään), aito 16:9 (ja jälleen innokaat voivat jättää mainitsematta ne natiiviresoluutioskeidat)
Miinuksia: xboxin yhteensopimattomuus komponentti-signaalilla (tosin loistava kuvalaatu siitäkin huolimatta), lievä väreily sinisessä kuvassa komponenttisignaalilla (haittaa lähinnä piirretyissä tai peleissä/valikoissa silloin kun kuva ei liiku), tyyppiviat (joita ei itselle ole vielä tullut "kop kop").
freakdaddy
03.03.2003, 22:42
Sanyo Z1:n omistajana 3kk ja hymy sen kun levenee päivä päivältä, niin nautinto on katsella leffoja isolta (~90") ruudulta omalta kotisohvalta! Pääasiassa HTPC:ltä tulee katseltua leffoja sekä jonkin verran myös DVD-soittimelta S-videolla ja jonkun verran myös tv-ohjelmia compositen kautta.
Jos nyt jotain huonoja puolia haluaa väkisin kaivaa esiin niin valotehoa saisi olla ehkä enemmän tulevia kesäöitä varten eli käytännössä tykki vaatii katseluhuoneen täydellisen pimennyksen jotta kuva on hyvä. (Pimennyksen jälkeen se onkin TOSI hyvä!)
Toinen huono puoli on tykin äänipuoli eli leffan hiljaisissa kohdissa tuulettimen humina nousee ikävästi esiin, muuten sitä ei oikeastaan huomaa.
Pähkinänkuoressa; Loistava tykki! :thumbsup: :thumbsup: :love:
jsydanma
03.03.2003, 23:06
Huomenna tai ylihuomenna ollaan toivottavasti tyytyväisiä tykkiin. Päätin heittää hyvästit pikseliverkoille, harmaalle mustalle ja sateenkaarille ja ostin Barco data800 CRT:n.
Edellinen kuvanheitin oli Eiki LC-VM1 joten eiköhän kuvanlaatuun tule aikamoinen parannus :-)
Odottavan aika on pitkä, projun pitäis olla Suomessa keskiviikkona, hyvällä onnella jo huomenna... Tämä yksilö löytyi Tanskasta www.vision.esenet.dk
Originally posted by silleeni
...Haluasin vielä nähdä mihin tämä pystyy kunnolla kalibroituna CC40R filtterin kanssa, mutta noita filttereitä ei tunnu oikein löytyvän...
Kysy Fimeko OY:stä:
Fimeko Oy
Lönnrotinkatu 31
00100 Helsinki
tel 09-696 2280
fax 09-6962 2828
http://www.fimeko.fi/
Hankin tuolta noin vuosi sitten CC10R, CC20R, CC30R ja CC40R suodattimet. Koko 10mm x 10mm. Valmistaja Lee. Hinta aika suolainen - hiukan yli 30 euroa/kpl.
- adent -