PDA

View Full Version : Skyworth vs Nintaus PT-AE100:n kanssa

hydro
20.02.2003, 12:07
Kumpi näistä DVD-soittimista olisi parempi vaihtoehto käyttää PT-AE100:n kanssa? Ja miksi? Nintauksella on vissiin ollut vaikka mitä bugeja, mutta entä Skyworth? Onkohan se yhtä buginen? Molemmillahan on proge-PAL, eikö niin?

whoman
20.02.2003, 12:32
Originally posted by hydro
Kumpi näistä DVD-soittimista olisi parempi vaihtoehto käyttää PT-AE100:n kanssa? Ja miksi? Nintauksella on vissiin ollut vaikka mitä bugeja, mutta entä Skyworth? Onkohan se yhtä buginen? Molemmillahan on proge-PAL, eikö niin?

Skyworth ja Panasonic ei ole toimiva yhditelmä VGA-lähdöllä ainakaan AE100/300 mallien kanssa. Kuvassa esiintyy häiriöraitoja. Progressiivisen komponentin kanssa ei sen sijaan ole häiriöitä.

Skyn heikkous on kankea käytettävyys, mutta asiansa se on Eikin kaverina hoitanut mainiosti.

Nintauksen VGA-bugi sen sijaan ilmenee kaikilla projektoreilla mallista riippumatta. Sen häiritsevyys kannattaa itse käydä toteamassa vaikkapa Videotykki Oy:ssa, jotka Nintaus/Pana-yhditelmää demoavat.

Et sittten ole HTPC:tä ajatellut?

Mikäli progressiivinen komponentti riittää, niin kannattaa kohdistaa katseet Philipsin 963SA-malliin, josta täälläkin on ollut paljon puhetta.

hydro
20.02.2003, 12:43
Kiitos vastauksesta. Onko sitten VGA huomattavasti parempi kuin komponentti? Molemmathan ovat kuitenkin progressiivisia. Ja ilmeneekö toi Nintauksen VGA-bugi ainoastaan juuri VGA-lähdöllä vai myös komponentti-lähdöllä?
Olen kyllä miettinyt tota HTPC vaihtoehtoa, onhan mulla kone jota vois rakennella, mutta olen ehkä liian laiska ruveta säätämään aina kun haluaa katsoa leffaa... Sitäpaitsi mun kone pitää aikamoista meteliä (vaikka saahan sen vaimennettua). En tiedä... Kyllä se proge-DVD olisi mukavampi vaihtoehto...

pteittinen
20.02.2003, 12:44
Kaverilla on PT-AE100 ja testasin sitä parilla progesoittimella. Philips 963SA toimi panan kanssa oikein mainiosti, kuva oli erinomainen - tai niin hyvä kuin panalta voi odottaa, siis :D

Toinen soitin oli kiinanihme BBK 919PS. Komponenttilähdössä näkyi todella inhottavaa seepraraitaa, mutta VGA:n kautta toimii oikein hyvin.

whoman
20.02.2003, 13:04
Kiitos vastauksesta. Onko sitten VGA huomattavasti parempi kuin komponentti?

Minusta on, mutta toisaalta Philips 963SA:ssa on uudempi progepiiri.

Skyworthin VGA:n kautta kuva on puhtaampi ja terävämpi kuin progressiivisen komponentin kautta.

Nintauksen VGA-bugi ainoastaan juuri VGA-lähdöllä vai myös komponentti-lähdöllä?

Vain VGA:lla.

Hiukan off topic: uudesta Skyworth DVD-2750PW mallista tarkempaa tietoa, jota Hivizone (https://www2.setssl.com/~hivizone/dvdplayer/main_frame.htm) myy?

hydro
20.02.2003, 13:11
Huomasin juuri että Hivizonella on joku uusi Skyworth-malli. DVD-2750PW. Proge-PAL, VGA-lähtö, mutta ei komponenttia...(jos ymmärsin oikein)... Olisikohan tämä hyvä vaihtoehto? Luin jossain että AE-100 ei ota vastaan proge-PAL:ia VGA:n kautta, ainoastaan komponentilla. Onkohan tämä totta?

hydro
20.02.2003, 13:13
Hehe, olit nopeampi... :D

whoman
20.02.2003, 13:14
Luin jossain että AE-100 ei ota vastaan proge-PAL:ia VGA:n kautta, ainoastaan komponentilla. Onkohan tämä totta?

Ei ole, Panasonic näyttää vain tilaksi 625P:tä.

hydro
20.02.2003, 13:20
Originally posted by whoman
Ei ole, Panasonic näyttää vain tilaksi 625P:tä.

Ok, kiitos. Juuri tuon halusin kuulla :) . Jos 1050D:ssä on yhteensopivuusongelma AE100:n kanssa VGA-lähdöllä, niin onhan se mahdollista että sama pätee 2750PW :n kohdalla.:confused:

KaKui
20.02.2003, 13:30
Täällä aikaisempaa juttua: Panasonic PT-AE100: kuvanlähteet testissä (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?s=&threadid=9519)

nygarjaa
20.02.2003, 13:48
Hiukan off topic: uudesta Skyworth DVD-2750PW mallista tarkempaa tietoa, jotaHivizone (https://www2.setssl.com/~hivizone/dvdplayer/main_frame.htm) myy?

Pahoin pelkään, että tästä mallista puuttuu Faroudjan progepiiri. Hivizonen sivuilla ei ainakaan ole mainintaa käytetystä piiristä. Myös hinta on vanhaa mallia edullisempi, mikä myös voi kieliä puuttuvasta Faruodjan progepiiristä.

hydro
20.02.2003, 14:01
No niin... Luin tuon toisen threadin. Jäi kuitenkin pari epäselvyyksiä... Onko siis kaikissa uusissa Nintauksissa se uudempi asema? Mutta VGA-bugi esiintyy edelleen? Löytyykö mistään kuva jossa näkyy toi VGA-bugi?

rtas
20.02.2003, 14:23
Moi,
itselläni on Nintaus ilman mitään dvd-aseman vaihtoa ja panasonicin 100:nen. Kuvanlaatu on hintaan nähden todella hyvä ja olen täysin tyytyväinen. Käytän vga- piuhaa. En tiedä, en ainakaan ole huomannut mitään häiriöraitoja kuvassa. Dvd- asema (ilmeisesti) aiheuttaa ajoittain (muutaman kerran leffassa) mosaiikkimaisen pienen alueen ohikiitävän hetken ajaksi kuvaan. Olisihan se kiva, jos tätä ei olisi laisinkaan, mutta minua se ei kyllä sanottavammin häiritse. Kauheasti en pysty vertailemaan muihin yhdistelmiin kuvanlaatua, mutta en kyllä haluisikaan muita yhdistelmiä juuri nähdä, ettei vaan rupeisi oma kuvanlaatu tuntumaan huonolta.;) Ei olisi varaa ruveta taas päivittämään systeemejä. (8 kk vanha).
Hiukan off topic, mutta osaako kukaan sanoa, miten saisin helpoiten näkymään panasonicilla tv:n. Videon kautta kun kuva ei ole ihan sitä mitä haluaisin. Taloon tulee Tampere tv:n kaapeli, jossa tavallisella telkkarilla kuvanlaatu on hyvä. Ostanko digiboksin vai väsäänkö vanhasta tietokoneesta virittimen laittamalla siihen esim Radeonin all-in-wonderin. Mikä olisi tällöin minimivaatimus prossulle. (No joo, taidan taas lueskella HTPC- sivuja)
:rolleyes:
Terv Raikku

supa
20.02.2003, 14:48
Originally posted by rtas
Käytän vga- piuhaa. En tiedä, en ainakaan ole huomannut mitään häiriöraitoja kuvassa.
Tieto lisää tuskaa, älä siis lue ellet halua tietää kuinka tuon "häiriöraidan" näkee.
Kuvan oikeassa reunassa on 5-10cm levyinen kaistale, joka on yhtä pikseliriviä alempana kuin muu kuva. Tämän huomaa hyvin selvästi.

hydro
20.02.2003, 14:54
:D Hehe... Ovela!
Ja tämä ilmenee myös uusissa Nintauksissa (9769)?

Maukka
20.02.2003, 15:08
Tuo sama häiriö on myös Skyworthilla (1050P) PAL-materiaalilla. Tosin kaistale on vain pari senttiä leveä.

whoman
20.02.2003, 15:50
Originally posted by Maukka
Tuo sama häiriö on myös Skyworthilla (1050P) PAL-materiaalilla. Tosin kaistale on vain pari senttiä leveä.

Missä kohtaa kuvaa olet tuon havainnut? Nintauksen VGA-bugihan ilmeisesti sekoittaa kuvan geometrian alareunasta silmin nähden.

Nintauksessa sen sijaan Panasonicin kanssa ei mitään häiriöraitoja esiinny. Häiriöraidat liittyvät Panasonicin AE100/300 mallien yhteensopimattomuuteen Skyworthin VGA-liitännän kanssa.

Häiriöraitoja esimerkiksi Eikin LC-VM1 tai Sanyon PLV-Z1 kanssa ei ole.

Maukka
21.02.2003, 05:33
Missä kohtaa kuvaa olet tuon havainnut?
No siinä se on aivan kuvan oikeassa laidassa. NTSC:llä mitään häiriötä ei ole.

nygarjaa
21.02.2003, 10:25

No tuota minäkin olen epäillyt. Meinasin jo, että Hihilehden testiDVD:n rajaustestissä on jotain häikkää kun oikea reuna hieman "notkahtaa" enkä NTSC-materiaalilla samaa ole huomannut. Itse blankkaan kuvan niin että tuo jää näkyvän kuva-alueen ulkopuolelle. Muistini mukaan nyt puhutaan ainoastaan n. viidestä pikselistä.

edit: onko Skyworth 1050D-mallissa sama vga-bugi?

Klemmari
21.02.2003, 10:26
Missä kohtaa kuvaa olet tuon havainnut? Nintauksen VGA-bugihan ilmeisesti sekoittaa kuvan geometrian alareunasta silmin nähden.
No ei nyt sentään.

Bugi tarkoittaa sitä, että kuva on laskenut oikeassa reunassa yhden pikselin verran. Moni ei tätä edes huomaa. Jos alareunassa tai kuvassa yleisesti ottaen on jotain häikkää, syy on jossain muualla.

Ominaisuus löytyy sekä Skyworthista että Nintauksesta. En nyt osaa sanoa, onko se ihan samanlainen molemissa soittimissa mutta molemmissa olen sen nähnyt.

Asialla ei ole ollut koskaan merkitystä ainakaan minulle koska pikselien siirtyminen jää joka tapauksessa overscanin alle.

MKL

rtas
21.02.2003, 10:54
No niin, tieto lisää tuskaa.
Olin kyllä tietoinen (ja huomannutkin omin silmin) tuon pikselirivin laskeutumisen oik. reunassa. Onneksi häiritsee vain lähinnä kohtauksissa, joissa on kunnon panorointia. Pelästyin vain tuosta "häiriöraidan" olemassaolosta ja luulin kuvassa olevan vielä jotain muutakin suttua ja raitaa, joita en ole huomannut. Väärinkäsitys. :hitme:
Jos kuitenkin nyt vasta olen käsittänyt asian väärin (ja jonkinlainen kammoittava raita tai ruutu kuvassani on) , en haluakaan sitä tietää, ettei elokuvanautinto huonone. Vitsi.
Terv. Raikku

Lare
21.02.2003, 10:58
Niin oletteko te tuota testanneet 1050D:n uudella versiolla?
eilen hieman kalibroin tuota kuvaa ja voisin kyllä vannoa etten tuollaista huomannut, pitänee tutustua asiaan tarkemmin.

whoman
21.02.2003, 11:22
Originally posted by Klemmari
Asialla ei ole ollut koskaan merkitystä ainakaan minulle koska pikselien siirtyminen jää joka tapauksessa overscanin alle.MKL

Eikai Skyworthin VGA-liitännällä mitään overscania pitäisi olla?

Maukka
21.02.2003, 11:46
Eikai Skyworthin VGA-liitännällä mitään overscania pitäisi olla?
On sitä pari pikseliä, mutta Klemmari tarkoitti ilmeisesti itse tehtävää overscania. Minullakaan ei aivan koko kuva-ala ole näkyvissä, sillä näin 1,85:1 -suhteinen kuva täyttää koko kankaan. Joillakin levyillä kuva ei myöskään ulotu aivan vasempaan ja oikeaan laitaan ja täten neljän prosentin overscan on ihan laillista.

whoman
21.02.2003, 12:45
Minullakaan ei aivan koko kuva-ala ole näkyvissä, sillä näin 1,85:1 -suhteinen kuva täyttää koko kankaan.

Totta, itsekin katselen juuri tuosta syystä 1.85:1 materiaalia usein hiukan overscannattuna.

Pitääpä tutkia tuota Skyworthin "VGA-bugia" tarkemmin, kun ei ole tähän mennessä silmään pistänyt.