View Full Version : Kuinka monella kannettava HTPC käytössä?
Eli keneltä löytyy kannettava kone aktiivisessa HTPC käytössä. Miten toimii ja millainen laitteisto.
Itse olen ajatellut laittaa Fujitsun Amilo 8820:n koneen HTPC käyttöön.
VALMISTAJA: FUJITSU SIEMENS
PROSESSORI: INTEL PENTIUM 4
PROSESSORINOPEUS: 2530 Mhz
KESKUSMUISTI: 256 MB
KESKUSMUISTI (MAX): 2 GB
KIINTOLEVY (GB): 30.0 GB
NÄYTTÖ: TFT SXGA+
DVD-ASEMA: DVD-CDRW combo
KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ: Windows XP HOME FIN
NÄYTÖNOHJAIN: ATI Mobility Radeon 9000 with 64MB DDR RAM
Edit
Toinen vaihtoehto on Compaq Presario 2516EA
PROSESSORINOPEUS: 2530 Mhz
KESKUSMUISTI: 512 MB
KESKUSMUISTI (MAX): 1 GB
KIINTOLEVY (GB): 40 GB
NÄYTÖNOHJAINMUISTI:Ati Mobility Radeon, käyttää PC:n keskusmuistia
NÄYTÖNOHJAINMUISTI (MAX): 64 MB
Presariossa on toki vähän vaisumpi näytönohjain, mutta rahaa jää äänikorttiin enemmän.
sori jos kysyn tyhmiä, mutta miten siirrät digitaaliäänet vahvarille tuolta?
Originally posted by Lare
sori jos kysyn tyhmiä, mutta miten siirrät digitaaliäänet vahvarille tuolta?
Ulkoisella äänikortilla. Esim CREATIVE SB EXTIGY SOUNDCARD.
Minulla on Fujitsu Siemens ja speksien mukaan vaikuttaisi olevan (ainakin lähes) täsmälleen sama kuin tämän ketjun aloittajalla. :)
Originally posted by MastaDJ
Minulla on Fujitsu Siemens ja speksien mukaan vaikuttaisi olevan (ainakin lähes) täsmälleen sama kuin tämän ketjun aloittajalla. :)
Onko mallia 8820? Miten on toiminut ja oletko tyytyväinen hankintaan.
Originally posted by joripe
Onko mallia 8820? Miten on toiminut ja oletko tyytyväinen hankintaan.
Kone on tällä hetkellä töissä, mutta speksien mukaan vaikuttaisi olevan juuri tuo. Ko. valmistajan kannettavat ovat aina olleet muutenkin mieleeni, eikä tämä ole tuottanut pettymystä. Lukuunottamatta muutamaa WinXP-ongelmaa ei suurempia pulmia.
Tuo P4 ja R9000 pitävät myös huolen pelinopeudesta, ei pitäisi tulla ongelmia uudempienkaan pelien kanssa. R9000 on myös HTPC-näytönohjaimeksi erittäin hyvä vaihtoehto.
Suosittelen HTPC-koneeksi. :thumbsup:
Onko noissa koneissa tv-out?
SamTheMan
18.02.2003, 17:36
Kannettava löytyy, mutta HTPC -käyttöön siitä tuskin on :D Kone on vuosimallia -97, joku Compaq se oli... Speksit ovat aika rajut: Pentium 166mhz MMX, 2 mt näyttömuistia, jne. Kovo on ihan OK, 6 gigaa ja muistia löytyy 96 mt. Mutta en oikein usko, että konetta voi päivittää mihinkään suuntaan :mad:
Originally posted by SamTheMan
Kannettava löytyy, mutta HTPC -käyttöön siitä tuskin on :D Kone on vuosimallia -97, joku Compaq se oli... Speksit ovat aika rajut: Pentium 166mhz MMX, 2 mt näyttömuistia, jne. Kovo on ihan OK, 6 gigaa ja muistia löytyy 96 mt. Mutta en oikein usko, että konetta voi päivittää mihinkään suuntaan :mad:
No eihän kannettavia aivan yhtä helppo päivittää ole kuin pöytäkoneita ja osat maksavat huomattavasti enemmän, mutta älä nyt silti kokonaan luovu toivosta. Joitain osia voi kuitenkin melko helpostikin vaihtaa...
Nyt nyt tuli "HTPC" taloon:
Compaq Presario 2164EA
PROSESSORINOPEUS: 2200 Mhz
KESKUSMUISTI: 256 MB
KESKUSMUISTI (MAX): 2 GB
KIINTOLEVY (GB): 40 GB
NÄYTÖNOHJAINMUISTI:Ati Mobility Radeon
NÄYTÖNOHJAINMUISTI (MAX): 64 MB
Ja äänistä HP sanoo: Sisäänrakennettu 16-bittinen Soundblaster Pro -yhteensopiva 3D ääni... (näky olevan joku conexant amd audio, mutta mistään mitää infoa en löydä)
Eipä tosta taida saada ääniä diginä pihalle?
Ehdotuksia äänikorteista mitä alkas ettimään, pääasia että DD5.1 & DTS kuuluupi?
Ja jos neuvoja tulee testailuun, niin valmiiksi suomen kielellä, kiitos! (PC:stä tiedän vaan että miten plazan sivuille löytää...):hitme:
edit: eli joo 2164...
hare333, onkos tuo muka "2564" malli vai "2164", satuin nimittäin ostamaan täsmälleen samoila specseillä olevan presario-läppärin itse tänään 1200 erkillä.
Mallimerkki on tuossa ainakin "2164EA" (tai 2164FI kuten joissain mainostetaan)
Lare: Sori, siis 2164 se oli!
Meinasitko mihinkä käyttöön tuota läppäriä? Kerrohhan etenemisestä jos HTPC:tä rakennat.
Ja vielä siitä, että suapko tuosta miten niitä ääniä ulos? Kylestähän löytyy vain 3,5 mm miniplug... ja spdif:n saa ruksittua päälle mutta sitten ei kuulu taasen mitn!
Originally posted by hare333
Lare: Sori, siis 2164 se oli!
Meinasitko mihinkä käyttöön tuota läppäriä? Kerrohhan etenemisestä jos HTPC:tä rakennat.
Ja vielä siitä, että suapko tuosta miten niitä ääniä ulos? Kylestähän löytyy vain 3,5 mm miniplug... ja spdif:n saa ruksittua päälle mutta sitten ei kuulu taasen mitn!
HTPC käyttöön en vermestä näillä näkymin tule valjastamaan, mutta pitänee sitä varmaan kokeilla miltä tykin kuva näyttää pc:ltä pistettynä.
Äänen ulostulohavainnoissasi olet oikeassa, digiäänet pitänee ottaa ulkoisella äänikortilla pois. Eli hommaat USB-kytkennän omaavan äänikortin jos haluat digiäänet pihalle.
Fujitsun joissain Lifebook-sarjan läppäreissä on optinen spdif ulostulo, sekä näin jossain myös läppärin jossa oli koaksaalinen spdif ulos. Nämä kuitenkin ylittivät budjettini, ja toisaalta C-sarjan lifebookeissa taas teholuokat olivat "samaan rahaan" niin paljon heikompia että valitsin tämän Presarion omaan käyttööni.
HTPC käyttöön en vermestä näillä näkymin tule valjastamaan, mutta pitänee sitä varmaan kokeilla miltä tykin kuva näyttää pc:ltä pistettynä.
:thumbsup: Kokeile ihmeessä!
Tuskaton operaatio oli panan satkulle kuva saada, resot kuntoon powerstripillä ja itse leffat katson powerdvd:llä. Kyllä hiljaiseksi veti kun vertasin kuvaa sonyn pöytäsoittimen s-videolla tuotettuun! Todennäk. kuvan sais paremmaksikin mutta minulle tämän taas alkuun riittää.
Lare, sanoppas nyt vielä sitten edullinen ulkoinen äänikortti? Ja todellako USB kytkentä vain riittää?
Creative Sound Blaster Extigy löytyi hintaan 170€!
Tietäskö kukaan pikkasen edullisempaa yksilöä?
Ja joo, ja niimpä näkyy pelkkä USB riittävän...
Creative Sound Blaster Extigy löytyi hintaan 170€!
Tietäskö kukaan pikkasen edullisempaa yksilöä?
Creativen SB MP3+ voisi olla yksi vaihtoehto noin 50€ hintaan. Ilmeisesti juuri myyntiintullut vekotin josta löytyy optinen spdif input/output. Tarkempaa tietoa täältä. (http://www.soundblaster.com/products/mp3+/specs.asp)
Bilikalla on myösin myynnissä 44€ hintaan "USB-äänirasia" jossa optinen lähtö :D 6€ hintaerolla tuskin tarvitsee miettiä kumman ostaisi mieluiten ;)
Originally posted by Vode
Creativen SB MP3+ voisi olla yksi vaihtoehto noin 50€ hintaan.
Thanks, se taitaapi olla siinä!
Vai löytyykö vielä harkittavia vaihtoehtoja?
Thanks, se taitaapi olla siinä!
Vai löytyykö vielä harkittavia vaihtoehtoja?
Jos haluat tuossa 50€ budjetissa pysyä niin vaihtoehtoja hirveästi ole. Tässä kuitenkin toinen vaihtoehto. Tosin hieman suuremman budjetin peli:
Sb Extigy (http://www.soundblaster.com/products/extigy/specs.asp)
matarvai
01.06.2003, 17:55
Itselläni on Compaq Evo N1020V, jolla olen muutaman leffan katsellut, mutta en muuta. Yleensä käytän pöytäkonetta kun katson leffoja. Välillä on töissä mukava katsella kannettavalta leffoja. Samoin kuin matkoilla katselen kanssa kannettavalta leffoja. Tällöin ei tietenkään ole mitään kotiteatteri tunnelmaa, mutta aika kuluu nopeasti.
mitenkäs tehdä tästä presariosta region free?
Ilmeisesti nykyisin aluekoodi on asemasta kiinni, eikä toisto-ohjelmasta.
DVD-asemana on laitehallinnan mukaan "QSI CDRW/DVD SBW-241"
Kellään kokemuksia?
DVD Region-Free (http://www.dvdidle.com/)
Yksinkertainen ja toimiva softaratkaisu. Oman Presario 915EA:n Teacin komboasema hoitui tuolla aluekoodittomaksi ilman mitään firmwarepäivityksiä. Jos kone halutaan aluekoodittomaksi, laitetaan ohjelma vain taustalle pyörimään.
Itsellänikin alkoi hirveät poltot kannettavasta htpc:nä
Lähinnä kokonsa ja muutenkin helppokäyttöisyytensä vuoksi(kompakti paketti)
Varmaan viimeistään ensi lumien aikaan omistan jo tuollaisen n.1000€ koneen :)
Originally posted by Burana
DVD Region-Free (http://www.dvdidle.com/)
Yksinkertainen ja toimiva softaratkaisu. Oman Presario 915EA:n Teacin komboasema hoitui tuolla aluekoodittomaksi ilman mitään firmwarepäivityksiä. Jos kone halutaan aluekoodittomaksi, laitetaan ohjelma vain taustalle pyörimään.
tack ska du ha
steffe79
02.06.2003, 18:22
Tänne kannettava-osioon tämä onkin hyvä laittaa ja kysyä HTPC-experttien mielipidettä.
Tässä on aikeissa sijoittaa kannettavaan, mutta tarkoitus olisi tuolla aina välillä leffojakin katsella, mutta näin kokeilunhalusta lähinnä. Kyllä tuo vaivalla hankkimani normi HT-laitteisto ykkösvaihtoehtona pysyy. Laitetta olisikin tarkoitus lähinnä käyttää HTPC:na muualla kuin kotona.
Eli tarjolla olisi pari vaihtoehtoa:
Fujitsu (http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=302140275117)
ja
Compaq (http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=302140137836)
eli kumman puoleen noista kahdesta kääntyisette? Itse olen hiukan tuon Fujitsun kannalla, josta täällä aiemmin olikin puhetta. Ja onhan tuossa Fujitsussa tietääkseni paremmat upgrade-mahdollisuudetkin, kai. Joten heittäkää mielipiteitä kumpi masiina on parmepi. Luotan teihin ;)
Originally posted by steffe79
Joten heittäkää mielipiteitä kumpi masiina on parmepi.
Fujitsussa näyttäisi olevan ainakin selkeästi tarkempi näyttö (Kompakin 1024x768 vs 1400x1050), joten valitsisin sen ihan pelkästään tuon seikan perusteella.
jos meinaat em. tarkoituksiin läppäriä käyttää, niin onko syytä maksaa 1700e siitä?
nuo mainitsemasi mallit ovat tällä hetkellä luokassa "pc:n korvaaja", eli tehoa löytyy. Ja tämä näkyy akun kestossa, kun molemmissa on desktop-pentium 4:t prossuina.
Jos taas todella korvaat pc:tä läppärillä, ja pelaat sillä myös, ota tuo Amilo. Siinä on todella kovan luokan näyttis (läppärille) eli 9000-Radeoni jolla uusimmatkin räiskinnät pyörivät pelattavasti.
Presariossa on taas IGP 320(tms) joka on melko vaatimaton pelikäytössä, joskin aivan kelpo. Kuvan laatu lienee molemmissa hyvällä mallilla, erot tehoissa ja peliominaisuuksissa.
Jos taas haluat mobiilikäyttöön "viritetyn" niin etsi läppäri jossa on Pentium 4-M (mobile) prosessorina, virran käyttö on huomattavasti desktop-versiota pienempi.
Tai mobile Celeron, nekin ovat pieniruokaisempia.
"eniten tehoa rahalla" kaava ei aina ole paras vaihtoehto.
steffe79
02.06.2003, 21:33
jos meinaat em. tarkoituksiin läppäriä käyttää, niin onko syytä maksaa 1700e siitä?
nuo mainitsemasi mallit ovat tällä hetkellä luokassa "pc:n korvaaja", eli tehoa löytyy. Ja tämä näkyy akun kestossa, kun molemmissa on desktop-pentium 4:t prossuina.
Jos taas todella korvaat pc:tä läppärillä, ja pelaat sillä myös, ota tuo Amilo. Siinä on todella kovan luokan näyttis (läppärille) eli 9000-Radeoni jolla uusimmatkin räiskinnät pyörivät pelattavasti.
Presariossa on taas IGP 320(tms) joka on melko vaatimaton pelikäytössä, joskin aivan kelpo. Kuvan laatu lienee molemmissa hyvällä mallilla, erot tehoissa ja peliominaisuuksissa.
Juu, itseasiassa tuosta todellakin tulee pc:n korvaaja, vanha masiina lähtee vanhemille ja ostan itse uuden. Juodun aika usein matkaileen, joten tuollainen torni ei oikein sovellu matkaamiseen. Tuollainen 1900 euroa on sellaista "tyhjää" rahaa, että sen ajattelin sijoittaa masiinaa, niin ei tarvitse sitten ihan heti olla uusimassa. Kannettava siis todellakin on tulossa myös töiden tekoon ja pelaamiseen (tämän olisi kyllä varmaan myös voinut mainita tuossa aiemmassa postauksessani :hitme: ) ja muuhun yleiseen säheltämiseen. Ja satunnaisesti sitä tulisi käytettyä HTPC:na Pana300:n kanssa ympäri Suomea.
Eli kyllä taidan tuohon Amiloon päätyä.
Onko tuossa Fujitsun Amilo 8820 vga-ulostulosta näytön kahdennus eli työpöytä laajenee kahdelle näytölle vai samaa työpöytääkö se näyttää molemmista?
Ja onko myös niin, että vaikka spekseissä sanotaan "SPDIF support" niin laite vaatii ulkoisen USB-väylään tungettavan äänikortin, jotta 5.1 äänet saa ulos?
Originally posted by Hazardi
Onko tuossa Fujitsun Amilo 8820 vga-ulostulosta näytön kahdennus eli työpöytä laajenee kahdelle näytölle vai samaa työpöytääkö se näyttää molemmista?
Ja onko myös niin, että vaikka spekseissä sanotaan "SPDIF support" niin laite vaatii ulkoisen USB-väylään tungettavan äänikortin, jotta 5.1 äänet saa ulos?
On ja ei minun mielestä tarvitse. Tost äänikortist en mee ihan takuuseen
Originally posted by Hazardi
Ei ainakaan suoraan liitännöissä näytä olevan SPDIF:iä joten siihen pitäisi hankki jokin ulkopuolinen soundblasteri tms.
Esim Creative SB MP3+ edullinen peli.
Mulla on Lifebook E 7110 ja siinä on s/pdif outti tuossa koneen etuosassa. Siinä on jaettu (tunnistaa kumpi on liitettynä) tavallinen 3.5mm miniplugi ja toslink liitin.
Hyvin tuo toimii kun olen muutaman kerran kokeillut.
Verkkokaupan toslink-miniplug liittimellä olen yhdistänyt sen vahvistimeen.
Voin kyllä muutenkin suositella ainakin noita Lifebook E malleja.
Tehoa löytyy ja on muutenkin toimiva peli.
Laptop, TV tuner ja DVD RW = HTPC?
Oon koittanut rakentaa mielessäni sopivaa htpc kokoonpanoa desktop malliin; ja nyttemin olen alkanut harkitsemaan kannettavan käyttämistä. Ja tietenkin pitäisi saada halvalla hyvä. ;)
Pöytäkoneen sain rakenneltua paperilla n. 1500 Euron hintaan (suunnilleen sama kokoonpano kuin oli viime kevään MB:n artikkelissa). Kannettavatkin alkaa olemaan lähes kohtuuhintaisia mutta kun pari "perusjuttua" vielä puuttuu: TV -viritin, kunnon 5.1 äänet ja DVD burneri. Eli kunnon HTPC:n pitää korvata DVD soitin ja VHS nauhuri
- TV virittimeksi pohdiskelin Pinnacle:n PCTV Deluxea (Saksasta tilaamalla löytyisi hintaan 209 Euroa)
- Äänikortiksi ajattelin Sound Blaster Extigy:ä (samaisesta saksalaisesta kaupasta tää irtoaisi 104 eurolla).
Onko kenelläkään kokemusta juuri näistä USB liitäntäisistä kilkuttimista? Onko hyviä, ajaako asiansa vai kelpaavatko vain verkon painoksi?
- Löytyisikö tietoa laptopeista, johin saisi vähällä rahalla/vaivalla DVD+RW aseman? Näyttäisi, että lähes kaikissa Suomessa myytävissä kannettavissta on DVD ROM ja CD-RW asema = huono.
(vastaus tähän kysymyseen ei ole www.verkkokauppa.com)
Niin, ja kun tuon koneen rahoituksesta vastaa allekirjoittanut itse, niin rahalla on väliä. Mutta huom: haussa on nimenomaan hinta-laatu suhteelta optimaalinen kone; ei siis listan halvin, eikä teknologian uusin kukkanen.
Unelmissani tää kokonaisuus (laptop + tv tuner + äänikortti) olis yhteensä siellä 1500-1700 Euron suuruusluokassa.
Originally posted by mutteri
Onko kenelläkään kokemusta juuri näistä USB liitäntäisistä kilkuttimista? Onko hyviä, ajaako asiansa vai kelpaavatko vain verkon painoksi?
Itselläni on Mp3+ USB liitännällä oleva äänikortti, ja mielestäni ajaa täysin asiansa, pääasia DD ja DTS tuleepi hyvin läpi... mutta epäilen että saat kumminkin enemmän vastinetta rahallesi jos tilaat tuon Extigyn.
- Löytyisikö tietoa laptopeista, johin saisi vähällä rahalla/vaivalla DVD+RW aseman? Näyttäisi, että lähes kaikissa Suomessa myytävissä kannettavissta on DVD ROM ja CD-RW asema = huono.
gigantin myymissä packard bell tai medion-merkkisissä läppäreissä tuntui olevan dvd+rw -asema.
Laptop, TV tuner ja DVD RW = HTPC?
Oon koittanut rakentaa mielessäni sopivaa htpc kokoonpanoa desktop malliin; ja nyttemin olen alkanut harkitsemaan kannettavan käyttämistä. Ja tietenkin pitäisi saada halvalla hyvä. ;)
Pöytäkoneen sain rakenneltua paperilla n. 1500 Euron hintaan (suunnilleen sama kokoonpano kuin oli viime kevään MB:n artikkelissa). Kannettavatkin alkaa olemaan lähes kohtuuhintaisia mutta kun pari "perusjuttua" vielä puuttuu: TV -viritin, kunnon 5.1 äänet ja DVD burneri. Eli kunnon HTPC:n pitää korvata DVD soitin ja VHS nauhuri
- TV virittimeksi pohdiskelin Pinnacle:n PCTV Deluxea (Saksasta tilaamalla löytyisi hintaan 209 Euroa)
- Äänikortiksi ajattelin Sound Blaster Extigy:ä (samaisesta saksalaisesta kaupasta tää irtoaisi 104 eurolla).
Niin, ja kun tuon koneen rahoituksesta vastaa allekirjoittanut itse, niin rahalla on väliä. Mutta huom: haussa on nimenomaan hinta-laatu suhteelta optimaalinen kone; ei siis listan halvin, eikä teknologian uusin kukkanen.
Unelmissani tää kokonaisuus (laptop + tv tuner + äänikortti) olis yhteensä siellä 1500-1700 Euron suuruusluokassa.
Fujitsu-Siemens 8830 (http://www.fujitsu-siemens.com/rl/products/notebooks/consumer/amilo/amiloD.html#)
Tos parhaas mallis on polttava ja muutenkin ominaisuudet kohdillaan, tulee kuukauden 2 sisällä.
Kiitokset vinkeistä/tiedosta.
Taidan kuitenkin taipua tuohon perinteisempään desktop HTPC:hen. Laptop kokonaisuudelle tulee liikaa hintaa, varsinkin kun tuo kannettavuus ei tuo mulle mitään lisäarvoa.
code.666.
19.07.2003, 14:45
Tuttava tuossa hommasi ihan pätevän tuntuisen kannettavan, mutta ainoa ongelma on se että tv-out puuttuu kyseisestä häkkyrästä täysin. Eli, mikäs olisi käytännöllisin tapa saada kuva koneesta telkkuun?
USB äänikorttiksi kannattaisi myös harkita M-Audion Sonica (http://www.midiman.net/products/consumer/sonica_page1.php)a tai Sonica Theatre (http://www.midiman.net/products/consumer/sonicaTheatre_page1.php) 24-bit, 96kHz ja DTS ja DD pass through.
Hintakin on kohdallaan.Liittiminä on stereo analog out ja SP/DIF optinen ulostulos (kaikki mitä kotiteatteriin tarvitsee).
Näytteenotto taajuuden saa valita itse Mahtavaa...
Itse olen juuri tilaamassa Sonican :king:
Pistin M-Audion Sonica tilaukseen, myyjä pahoitteli että tuotetta tulee lisää vasta muutaman päivän kuluttua.
Tilauksen saapuessa, myyjä ilmoittaa sonican myynnin loppuneen.:confused:
Saan samaan hintaan M-Audion Transit (http://www.m-audio.com/products/m-audio/transit/)in :D
Eli optinen ja analoginen sisääntulo kaupanpäälle
nice :cool:
Ja onko myös niin, että vaikka spekseissä sanotaan "SPDIF support" niin laite vaatii ulkoisen USB-väylään tungettavan äänikortin, jotta 5.1 äänet saa ulos? Tietäiskö joku vastauksen tuohon 5.1 kysymykseen? Eli jos SPDIF niin onko 100% et saa suoraan 5.1 äänet ulos? Itse meinaan hommata Amilo A7640:n jossa kyllä on SPDIF liitäntä.
Itselläni käytössä 4-5 vuotta vanha Hp omnibook xe4100.
Prossu: Celeron 1200 Mhz
Ram: 512 mt
kovo: 30 Gt + 250Gt (ulkoinen)
näyttis: s3 twister
Rom: cd-rw/dvd combo + dvd-rw (ulkoinen)
Ei tuo nyt ihan htpc käytössä ole, tai no tavallaan. Kone kun on tv:stä noin parin metrin päässä niin tv-out:illa on kiinni telkkarissa. Dvd:t katselen ihan dvd soittimella. Eli lähinnä divx/xvid materiaalia katson tuolta. Kaukosäätimenkin shoppailin verkkokaupasta, mutta käyttö jäänyt aiva vähälle kun tuon langattoman hiirenkin voi ottaa mukaan.
Tällänen systeemi
Toshiba Qosmio G30 AV-Notebook
-Intel Centrino Duo 2 ghz
-muisti 2gt
-kovo 2x 100gt
-näyttis GeForce 7600
-näyttö 17" 1920-1200
-taikka toinen näyttö tykki se kytketty hdmi liitännällä
-äänet menee SPDIF ulostulon kautta vahvistimmeen
-HD-DVD asema softana nyt Power DVD ultra 7.1
Tomininut ihan ok
:naminami:
Mikä tykki sulla on kannettavassa kiinni? Meikäläisen GeForce 7600 kun ei tunnista Panasonicin PT-AE700E tykkiä hdmi väylästä.
Näissä asioissa menee turhan helposti sekaisin. :hitme:
Jos liitän kannettavaan ulkoisen äänikortin usb-väylän kautta, kuten M-Audio Transitin (http://www.eurozoom.net/transit.htm), niin saako siitä sitten vedettyä äänet stereovahvariin 3.5mm-RCA-piuhalla. :confused:
Tavoitteena saada siis toimiva äänikortti läppärin ja stereovahvarin välille. :rolleyes:
Eilen ostin Fujitsu-Siemensin Amilo Xi1526-20 kannettavan.
-Intel Core 2 Duo 1,66ghz
-muisti 1gt
-kovalevy 2x80gt
-näyttöpiiri nvidia geforce 7600
-näyttö 17" laajakuvanäyttö 1440x900
Elokuvakäytössä näyttönä on Panasonic PT AE-500E projektori ja ohjelmana TheaterTek 2.0. Äänet menee kannettavan s/pdif liittimestä Yamahan DSP-AX1 vahvistimeen. Hyvin näyttää toimivan kannettava elokuvakäytössä. Aika näyttää kuinka pitkälle kannettavan sisäinen äänipiiri kelpaa vai täytyykö ostaa joku parempi ulkoinen.
Itselläni on tosiaan sama laite - Fujitsu-Siemensin Amilo Xi1526-20. Onko sulla PT-AE500E liitettynä DVI kaapelilla vai adapterin kanssa VGA kaapelilla?
Tunnistaako PC Panasonicin DVI kaapelilla?
Itse en ole saanut omalle projektorilleni (PT-AE700E) kuvaa PC:n DVI lähdöstä projektorin HDMI liitäntää käyttäen. Kaapelina käytössä on Lindy HDMI - DVI 2m. Kaikenlaiset muut näytöt PC:n näytönohjain kyllä tunnistaa Lindy HDMI - DVI kaapelia käyttäen, esimerkkinä Philipsin LCD televisio ja Eizo tft näyttö. Resoluutioksi on valittu 1280*720 60Hz. Projektorin HDMI sisääntulo toimii ihan normaalisti dvd soittimilla.
DVI - VGA adapteria ja normi monitorikaapelila käyttäen (projektorin PC in liitäntään tarjoamalla) kuva kyllä syntyy. Että tämmöstä, rkele.
Itselläni on tosiaan sama laite - Fujitsu-Siemensin Amilo Xi1526-20. Onko sulla PT-AE500E liitettynä DVI kaapelilla vai adapterin kanssa VGA kaapelilla?
Tunnistaako PC Panasonicin DVI kaapelilla?
Itse en ole saanut omalle projektorilleni (PT-AE700E) kuvaa PC:n DVI lähdöstä projektorin HDMI liitäntää käyttäen. Kaapelina käytössä on Lindy HDMI - DVI 2m. Kaikenlaiset muut näytöt PC:n näytönohjain kyllä tunnistaa Lindy HDMI - DVI kaapelia käyttäen, esimerkkinä Philipsin LCD televisio ja Eizo tft näyttö. Resoluutioksi on valittu 1280*720 60Hz. Projektorin HDMI sisääntulo toimii ihan normaalisti dvd soittimilla.
DVI - VGA adapteria ja normi monitorikaapelila käyttäen (projektorin PC in liitäntään tarjoamalla) kuva kyllä syntyy. Että tämmöstä, rkele.
Minulla on DVI-kaapelilla yhdistettynä ja hyvin Amilo tunnistaa projektorin. Mielenkiintoista on kun käytän Theatertekiä katseluohjelmana niin elokuva näkyy myös kannettavan näytöllä vaikka olen Theatertekin asetuksista valinnut monitor 2. Pöytäkoneessani tuo toiminto toimii niinkuin pitääkin. Täytyy nyt vielä katsoa onko kannettavasta jäänyt joku toiminto ruksittamatta. Kai olet tarkistanut näytön asetuksista GeForce 7600 asetukset ja valinnut dualview toiminnon?.
Jos liitän kannettavaan ulkoisen äänikortin usb-väylän kautta, kuten M-Audio Transitin (http://www.eurozoom.net/transit.htm), niin saako siitä sitten vedettyä äänet stereovahvariin 3.5mm-RCA-piuhalla. :confused:
Joku? Tiedätte kyllä. :rolleyes:
Näissä asioissa menee turhan helposti sekaisin. :hitme:
Tavoitteena saada siis toimiva äänikortti läppärin ja stereovahvarin välille. :rolleyes:
Kyllä saa. Minulla ei tuota äänikorttia ole mutta tutustuminen laitteen manuaaliin valmistajan kotisivulla varmisti asian.
GeForce 7600 asetuksiin ei tule lainkaan mahdollisuutta valita dualview,clone mode tms. toimintoa, kun HDMI - DVI kaapeli on kytkettynä ja Panasonicista HDMI ulostus on valittuna.
”nWiev Display Settings” (eli siellä mistä tämän dual view moden voisi valita) tulee GeForce välilehden valikkoon vain VGA liitäntää käytettäessä. PC ei siis reagoi lainkaan Panasoniccin liitettyyn DVI - HDMI kaapeliin vrt. tilanne kun ulkoista näyttöä ei ole kytkettynä.:OI
VGA kaapelilla näyttis osaa kertoa, että nyt on analog display liitetty.
Alkaa vähän epäilyttämään tuon projektorin HDMI liitäntä, kun Amilo tunnisti Philipsin LCD töllön HDMI liitännästä ongelmitta ja Panasonicin HDMI ei aiheuta minkäänlaista reaktiota. Pitäisi päästä testaamaan jollain toisella PT-AE700E projektorilla.
Toisaalta taas dvd soittimen (pana S-99) kuva siirtyy ongelmitta valkokankaalle HDMI piuhaa pitkin. In world without walls where do we need Windows? vai miten se nyt menikään:king:
Kyllä saa. Minulla ei tuota äänikorttia ole mutta tutustuminen laitteen manuaaliin valmistajan kotisivulla varmisti asian.
Tänks. Sehän käy sitten varsin näppärästi - ja laadukkaasti pakatun muskan luulisi soivan mallikkaasti. :thumbsup:
GeForce 7600 asetuksiin ei tule lainkaan mahdollisuutta valita dualview,clone mode tms. toimintoa, kun HDMI - DVI kaapeli on kytkettynä ja Panasonicista HDMI ulostus on valittuna.
”nWiev Display Settings” (eli siellä mistä tämän dual view moden voisi valita) tulee GeForce välilehden valikkoon vain VGA liitäntää käytettäessä. PC ei siis reagoi lainkaan Panasoniccin liitettyyn DVI - HDMI kaapeliin vrt. tilanne kun ulkoista näyttöä ei ole kytkettynä.:OI
VGA kaapelilla näyttis osaa kertoa, että nyt on analog display liitetty.
Alkaa vähän epäilyttämään tuon projektorin HDMI liitäntä, kun Amilo tunnisti Philipsin LCD töllön HDMI liitännästä ongelmitta ja Panasonicin HDMI ei aiheuta minkäänlaista reaktiota. Pitäisi päästä testaamaan jollain toisella PT-AE700E projektorilla.
Toisaalta taas dvd soittimen (pana S-99) kuva siirtyy ongelmitta valkokankaalle HDMI piuhaa pitkin. In world without walls where do we need Windows? vai miten se nyt menikään:king:
Panasonicin manuaalissa on jotain maintaa tuosta HDMI-liitännästä. Taisi olla sivulla 21 jossa mainitaan että tuon liitännän kautta jotkut laitteet eivät välttämättä toimi oikein. Toivottavasti ei ole tuosta kyse ja saat kuvan muun kuin VGA-liitännän kautta.
Jos PT-AE700E manuaalissa mainitaan, että HDMI liitännän kautta jotkut laitteet eivät välttämättä toimi oikein, niin nyt taidetaan olla sen tilanteen äärellä. Alkaa nimittäin temput olla vähissä. Kaikenlaisia resoluutioita ja virkistystaajuuksia on testailtu, ajuri ja bios päivitykset tehty - ei vaikutusta. Kauko-Telkon (Panasonicin huolto nykyään) huoltomiehen mukaan kuvan siirtymisessä HDMI liitäntään PC:n dvi outista ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Turhauttavaa kun tietää, että digitaalistakin kuvasignaalia olisi tarjolla...
Mikä tykki sulla on kannettavassa kiinni? Meikäläisen GeForce 7600 kun ei tunnista Panasonicin PT-AE700E tykkiä hdmi väylästä.
Nykyään koneessa on kiinni Optoma HD73 aluksi meinas että näyttis ei tunnista tykkiä tai toiste mutta sain toimaan ihan asiallisesti....
Lenovo (IBM) T60 HTPC käytössä, hd-dvd:t pyörii ihan kivasti. Näytinlaitteena on sony hs-50 tykki. (ketju telakka(dvi)->hubi(hdmi)->skaalain(dvi)->tykki(hdmi) ja hyvin toimii. Toi ati radeonin catalyst control center toimii hyvin noitten resojen mulkkaamiseen.
digiäänet lähtee telakasta rca:lla. (ac-3 / dts toimii ok)
Lenovo (IBM) T60 HTPC käytössä, hd-dvd:t pyörii ihan kivasti. Näytinlaitteena on sony hs-50 tykki. (ketju telakka(dvi)->hubi(hdmi)->skaalain(dvi)->tykki(hdmi) ja hyvin toimii. Toi ati radeonin catalyst control center toimii hyvin noitten resojen mulkkaamiseen.
digiäänet lähtee telakasta rca:lla. (ac-3 / dts toimii ok)
ei pyöri enää, juotin sille kupin kahvia. sammu hyvin nopeaan tahtiin.
Valhalla
21.03.2007, 14:58
ei pyöri enää, juotin sille kupin kahvia. sammu hyvin nopeaan tahtiin.
Ois pitäny ronkelille olla varmaan espressoa? :rolleyes:
No joo, sykähti siis totaalisesti? Riittääkö remontti vai meneekö vaihtoon?
veikkaisin että emolevy menee vaihtoon, purin vempeleen ja otin kaikki osat erikseen ja merkkasin päälle mitkä oli kahvissa ja mitkä ei.
kahvissa ei ollu: optinen asema & kovalevy.
muut lähtiki sit huoltoon :)
kallista kahvia
RedBaron
23.03.2007, 22:18
veikkaisin että emolevy menee vaihtoon, purin vempeleen ja otin kaikki osat erikseen ja merkkasin päälle mitkä oli kahvissa ja mitkä ei.
kahvissa ei ollu: optinen asema & kovalevy.
muut lähtiki sit huoltoon :)
kallista kahvia
Tuossa uudessa T60 pitäisi olla näppiksen läpi drain holet jolla spillaukset menis suoraan läppärin läpi ja valuisi alhaalta pois... ei taida sitten ihan aukottomasti toimia. :rolleyes:
Lähde ja lainaus:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3002
"-- new drain holes on the bottom (for keyboard spills)."
[Lievästi offtopic] Mitenhän hyvin pc:n dvd-soitto-ohjelmien skaalaus pärjää käytännössä varsinaisia dvd-soittimia vastaan verratessa? Pohdin jos kesällä hankkisi jonkun 1080p kykenevän telkkarin, niin kuinka iso ero ja kumpaan suuntaan siinä olisi että toistaako sitä dvd:tä pc:llä, vai jollain 1080p skaalaukseen kykenevällä dvd-soittimella? Olettaen tietenkin että molemmissa tapauksissa olisi käytössä DVI/HDMI, ja ainakin kohtuullisen kuvanlaadun omaava vehje...
Osaisiko joku kertoa kohtuuhintaisen kannettavan jossa olisi:
- DVI/HDMI lähtö
- Digitaalisen äänen lähtö
- Tehoa pyörittämää 1080p matskua
- HDCP tuki (esim x360 HD-DVD aseman liittämistä varten)
Osaisiko joku kertoa kohtuuhintaisen kannettavan jossa olisi:
- DVI/HDMI lähtö
- Digitaalisen äänen lähtö
- Tehoa pyörittämää 1080p matskua
- HDCP tuki (esim x360 HD-DVD aseman liittämistä varten)
Vastaanpa itse itselleni. :-) Pienen etsiskelyn jälkeen löysin tällaisen.
http://www.1deins.de/index.php?kategorieId=&artikelId=NOTFUJAM15543
Muuten täyttää kriteerit, äänipuoli vielä pieni mysteeri.