View Full Version : DVD Katalogi.. onko käyttöä? (jokainen lukee!)
Ok, vastatkaapa kaikki jotka tämän lukevat. Jos teen tuon DVD-katalogin niin aiotko sitä käyttää? Jos et niin miksi et?
Ja sitten kaikki joita tämä kiinnostaa niin verratkaa tuota nyt trabasta löytyvää (se user list ei vielä toimi) eli
www.dvdplaza.fi/cgi-bin/dvdlista.cgi?db=dvdlista (http://www.dvdplaza.fi/cgi-bin/dvdlista.cgi?db=dvdlista)
ja sitten erästä netistä löytyvää eli
globalmegacorp.org/dvddb/demo/ (http://globalmegacorp.org/dvddb/demo/)
Kumpaa preferoitte. Noissa on aika paljon eroja ja omasta mielestä ne menee about näin:
Traba-versio:
+ tuo myynnissä-juttu
+ parempi search-toiminto
+ paremman näköinen http://www.dvdplaza.fi/ubb/smilies/smile.gif
- flatfile kanta (olen testannut 20000 tiedolla ja se teki searchin parissa sekunnissa joten nopeus ei ehkä ole ongelma mutta saattaa tulla ongelmaksi)
- hieman sekava gui
Toi DVDdb
+ suunniteltu DVD-kannaksi
+ parempi gui
++ käyttää SQL-kantaa
+ muistaa loggautumiset cookiella
- toi vuokralla-juttu täysin turha
- ei myynnissä-ominaisuutta
- ruma gui
Noissa on lisäksi omalta kannalta se ero, että tuon DVDdb:n asentaminen vaatii megaluokan päivityksen ja se nostattaa hieman hiuksia päässä ja pelkoa, että onnistun rikkomaan jotain.
Eli mitä teemme? Kertokaa kommentteja niin koitan toteutaa parhaan mahdollisen palvelun tähänkin käyttöön.
Mitä ominaisuuksia haluatte tähän DVD-katalogi-palveluun jotta käyttäisitte sitä?
[Edited by Mika (17-12-2000 at 15:37).]
No kyllä mä sitä luult rupeaisin ylläpitämään. Olisi keino kertoa töis kavereille että mitäs leffoja mulla olikaan...
Tuo DVDdb näytti aika samalta ja ne kuvaus, vuosi kentät oli kyllä aika turhia. IMdb-linkki riittää kuvaukseksi, jos dataa on paljon syötettävänä niin kynnys ylläpitää on hiukan korkeammalla ja saattaa helpommin jäädä tekemättä.
Tässä taitaisi kehitystoiveet olla lisäksi helpommin toteutettavissa, keep it simple on hyvä periaate systeemeissä...
Eli: Kannatan!
Itse en tuota luultavasti tulisi käyttämään, mutta eipä mitään tuota vastaankan ole...
Itse liikun samoilla linjoilla Sampan kanssa. Luultavasti en siis palvelua itse tule käyttämään, mutta en tietenkään pistä hanttiin sellaisen kehittämisenkään puolesta. Omalta koneelta leffalista jo löytyy, ja tyydyn melko pitkälti siihen.
Tuskin minäkään tuota käyttämään alkaisin, omat leffat kun on jo listattuna www.iki.fi/ata/leffat.html osoitteessa jota käytän itse omien leffojen luetteloimiseen ja samalla voin sanoa vaikka jollekin tutulle helposti mitä leffoja löytyy katsottavaksi/lainattavaksi. Tuskin duplikaattia tulisi missään ylläpidettyä, edes täällä.
Itsellä ei ole minkäänlaista listaa missään joten voisihan sitä jonkinlaisen väsätä vaikka tänne. Minulle on aivan sama kumpiko systeemi tulee.
Mulla ei ole ennestään mitään listaa. Mutta uskon että rupeisin käyttämään traban omaa.
Mikäs tämän homman tilanne on - vieläkö Traba tarjoaa "listauspalveluita" vai pitääkö sitä siirtyä DVD Profilerin käyttäjäksi?
ei kyllä millään jaksaisi omaa vajaata 100 lättyä naputtaa uudelleen ja sääliksi käy varsinkin niitä joilla oli useampi sata lättyä tuolla DVD katalogin puolella.
katosiko silloin kaikkien kaikki tiedot vai miten siinä kävi?
Nice Guy Eddie
03.07.2003, 15:50
höh ja hah! Minä jo luulin, että nyt on kehitystä vihdoinkin tapahtumassa dvd-luetteloinnissa, mutta päivämäärien tarkistus "pilasi" koko juhlan:)
En ole listannut DVD-elokuviani (lähes 400 kpl) vielä mihinkään, enkä usko että jaksaisin niitä tännekään listata...
Olisiko tähän olemassa jokin parempi systeemi? Esim. ohjelma, joka pitää tietokannat elokuvista käyttäjän omalla koneella, mutta voi myös lähettää (synkronoida) ne webbitietokannan (eli tässä tapauksessa Plazan) kanssa. Tällöin tiedot eivät katoaisi, jos webbitietokanta sekoaa. Ei olisi iso homma vaikkapa C++/Delphi-pohjaisen ohjelman tekeminen tähän tarkoitukseen, SQL on luonnollisesti paras vaihtoehto tietokannaksi.
edit: Eipä tullut katsottua päivämäärää. Mutta annetaan viestin silti olla. :D
DVDProfiler on aika kätevä, itse käytän sitä ja sieltä voi linkata oman urlinsa tänne.
Nice Guy Eddie
03.07.2003, 15:55
Originally posted by MastaDJ
En ole listannut DVD-elokuviani (lähes 400 kpl) vielä mihinkään, enkä usko että jaksaisin niitä tännekään listata...
Olisiko tähän olemassa jokin parempi systeemi? Esim. ohjelma, joka pitää tietokannat elokuvista käyttäjän omalla koneella, mutta voi myös lähettää (synkronoida) ne webbitietokannan (eli tässä tapauksessa Plazan) kanssa. Tällöin tiedot eivät katoaisi, jos webbitietokanta sekoaa. Ei olisi iso homma vaikkapa C++/Delphi-pohjaisen ohjelman tekeminen tähän tarkoitukseen, SQL on luonnollisesti paras vaihtoehto tietokannaksi.
edit: Eipä tullut katsottua päivämäärää. Mutta annetaan viestin silti olla. :D
no sinä varmaan teet tuollaisen ku**in luikauksessa. Palkaksi pitsaa ja kolaa:D (minä en maksa ;))
Jarkko G.
03.07.2003, 16:00
Originally posted by Jabba
Mikäs tämän homman tilanne on - vieläkö Traba tarjoaa "listauspalveluita" vai pitääkö sitä siirtyä DVD Profilerin käyttäjäksi?
ei kyllä millään jaksaisi omaa vajaata 100 lättyä naputtaa uudelleen ja sääliksi käy varsinkin niitä joilla oli useampi sata lättyä tuolla DVD katalogin puolella.
katosiko silloin kaikkien kaikki tiedot vai miten siinä kävi?
Jabballe tiedoksi että tämä threadi ei käsittele DVD-Luetteloinnin synkkää tilannetta, vaan tämä on vanha 'leffatietokantaa' käsittelevä threadi.
DVD-Luettelointi threadi on vain hieman alempana tämän alueen otsikoissa.
Originally posted by Nice Guy Eddie
no sinä varmaan teet tuollaisen ku**in luikauksessa. Palkaksi pitsaa ja kolaa:D (minä en maksa ;))
Aika on todella tiukassa, mutta katsotaanpa nyt jos jonkinmoisen pohjan ohjelmalle ehtisin väsäämään. Ehkäpä saisin foorumiltani muitakin kiinnostumaan ideasta, ohjelmaahan voisi käyttää muuhunkin tarkoitukseen kuin DVD-elokuvien listaukseen.
Mutta ensin pitää kyllä varmistaa, ettei kyseisen kaltaista ohjelmaa ole jo olemassa ilmaisena. Maksamaan ei kuitenkaan sellaisesta aleta, mikä itse pystytään tekemään. ;)
Originally posted by Nice Guy Eddie
höh ja hah! Minä jo luulin, että nyt on kehitystä vihdoinkin tapahtumassa dvd-luetteloinnissa, mutta päivämäärien tarkistus "pilasi" koko juhlan:)
Sama, aloin tosin ihmetellä että mitä pirua Ässä ja Sampsa selittävät "kuten täälä ei tuollaista ikinä olisi ollutkaan". Mutta selivishän tuo tosiaan, harmi. Tosin että tätä nykyä elokuvat ovat Profilerissa, kuten niin monella muullakin ex-DVD-luetteloinnin käyttäjällä.
Tuo dvddb on aika vaiheessa.. olen itse tehnyt (ts. aloittanut ja jättänyt kesken :)) sen modauksen, jossa mm. on tuon vuosiluvun esittämiseen valinta - ilman sitä tuo imdb-linkki hakee vain nimen perusteella, ei vuoden.. samoin vuokraus on vaihdettu myyntiin, poistettu joitain turhia juttuja mitä en nyt muista, ja lisäksi kaikki tekstit siirretty kovakoodatuista erilliseen kielitiedostoon samaan tapaan kuin php-nukessa, joka auttaa kummasti järjestelmän kääntämisessä toiselle kielelle.
Ihan kivan tuntuinen idea, mutta aivan liian vaiheessa että siitä vakavampaan tuotantokäyttöön olisi, imho
Alkuaikoina listailin leffoja innokkaasti Traban dvdlistalle vaan päivittäminen jäi tovin jälkeen hiljalleen tekemättä, eikä sen jälkeen sillä rintamalla ole tapahtunut mitään...
Tuon oman listan nimet muuttuneet suuri osa ihan toiseksi ja leffamäärä kasvanut tyyten eri mittoihin, mutta ei taida riittää itsellä innostusta hillittömään naputteluun uudestaan, vaikka systeemit ja idea sinällään varmasti toimivat ja hyvät molemmissa.
Jäävi olen jubaamaan, kaikki menee.
Kyllähän tuota traban/plazan luetteloa tulee/tulisi käytettyä
(Käytössä on myös tuo dvdprofiler, mutta onpahan sitten enemmän ylläpidettävää).
Yksi heikkous tuossa dvdprofilerissä on, verrattuna tähän plazan listaukseen, on se että siinä ei näy suoraan leffojen kokonaismäärää (eli jos esim. lisää alienboxin, kokonaismäärä kasvaa yhdellä).
Plazan listaukseenhan leffat tuli lisättyä yksitellen, ainakin näki heti montako leffaa on omistuksessa ;)
(Tähän kohtaan voisi kehitellä jonkin lisäkentän, johon laittaa täppä jos on boxista kyse tms).
Ja jonkinlaista listaus-toimintoa tulostusta varten olisi tarvetta (sellainen vanhassa taisikin jo olla, jonka sai html-muodossa).
Tällästä näin yhtäkkiä tuli mieleen.