PDA

View Full Version : DVD+R/TW ja DVD-R/RW toistoon pystyvät?

shack
29.01.2003, 21:18
Elikkä semmoista ihmettelen kun hain tuolta VCD helpistä
DVD-R/RW ja DVD+R/RW:n toistoon pystyviä dvd-soittimia.
Listalla oli Panskun RV32 ja toiset väittivät että se pystyy toistamaan nuo levyt ja toiset (enemmistö) väittää ettei onnistu.

Millä laitteella toimisi varmasti nuo mainitsemani formaatit?
Kissin 450 ilmeisesti pystyy? Entäs HK:n 25? Ainakin VCDhelpin mukaan moni on noilla laitteilla saanut toistumaan nuo formaatit? Entäs tuollaisen 200-250€ hintaluokan laitteet mitkä niistä pystyvät? Pikasearchilla ei löytynyt, eikä tuo SVCDhelppi paljon auta kun noi mielipiteet menee siellä niin pahasti ristiin.

http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php?DVDnameid=1069&Search=Search&#comments

AHess
30.01.2003, 08:28
Entäs tuollaisen 200-250€ hintaluokan laitteet mitkä niistä pystyvät?

Ton hintaluokan vehkeistä itellä ja parilla muulla kaverilla on hyviä kokemuksia sonyn ns 305/310/405/410 malleista. Toistaa ainaki
miinus puolen levyjä tosi hyvin.

Ja tosta vcd helpistä sen verran, että sielläkin on käyttäjiä joka lähtöön..Kuka vaan pystyy tekeen oman laite arvostelun ja laittamaan rukseja tämmösiin (dvd-r/rw, ym) kohtiin että hyvin pelaa vaikka ei oo testannukkaa (ja jotku laittaa vaikka ei edes tiiä mikä se on).

-A.Hess-

whoman
30.01.2003, 09:09
Originally posted by AHess
Kuka vaan pystyy tekeen oman laite arvostelun ja laittamaan rukseja tämmösiin (dvd-r/rw, ym) kohtiin että hyvin pelaa vaikka ei oo testannukkaa (ja jotku laittaa vaikka ei edes tiiä mikä se on).-A.Hess-

Levyissä on myöskin eroja. Luotettaviksi merkeiksi DVD+R/RW puolella ovat osoittautuneet ainakin Traxdata, Verbatim ja Philips. Eräät merkit eivät tahdo oikein toistua missään soittimissa, vaikka tuki pitäisikin löytyä - näin ainakin pc-puolella.

Panasonic itse mainostaa RV32 mallin tukevan DVD-R formaattia ja myöskin DVD+R toimii siinä varmuudella. RW-puolesta en tiedä, joten tuon toimivuus kannattaa testata vaikkapa liikkeessä kyseisillä formaateilla.

shack
30.01.2003, 18:09
Originally posted by whoman
Levyissä on myöskin eroja. Luotettaviksi merkeiksi DVD+R/RW puolella ovat osoittautuneet ainakin Traxdata, Verbatim ja Philips. Eräät merkit eivät tahdo oikein toistua missään soittimissa, vaikka tuki pitäisikin löytyä - näin ainakin pc-puolella.

Panasonic itse mainostaa RV32 mallin tukevan DVD-R formaattia ja myöskin DVD+R toimii siinä varmuudella. RW-puolesta en tiedä, joten tuon toimivuus kannattaa testata vaikkapa liikkeessä kyseisillä formaateilla.

DVD+RW ja R toimi panskun RV32:lla.
DVD-R sen sijaan ei toiminut.

whoman
31.01.2003, 13:26
Originally posted by shack

Miksiköhän valmistaja on sen toimivuuden spekseihinsä lisännyt?

allapo
31.01.2003, 13:44
Tämän DVD:n kopioinnin arkaluonteisuuden suhteen pitää olla tarkkana mitä tänne palstalle pupeltaa kun tuntuu olevan moraalinvartijoita iso osa joukosta.

Mutta erästä palstaa lainatakseni, ja whomanin väitteisiin Panasonic RV32:sen DVD-R levyjen toiminnasta (väitit että toimii kun minä väitin että ei toimi :) kirjoitettiin seuraavaa... Tiedä siitä onko tämäkään koko/osa totuus tässä asiassa?

Asia meni jotenkin näin:

"..On huomattu että DVD-R levyn poltto kopioimalla ensin jollain rippaussoftalla DVD elokuvan tiedostot kiintolevylle jonka jälkeen polttamalla käyttäen Neron DVD-Video toimintoa tuottaa heikommin DVD soittimiin yhteensopivan valmiin DVD-R levyn kuin käyttämällä erityistä DVD elokuvalevyn kopiointiin suunnattua ohjelmaa."

Loppukaneetissa vielä mainitaan että Panasonic RV-32:ssa Nero DVD-Video levyt eivät tahdo pelittää, kun kopiointiohjelmalla tehdyt kopiot toimivat.

Sonyn DVP-NS 3xx-4xx soitinta taas pidetään vähemmän ronkelina levyjen polttotavan vaikutuksen suhteen levyjen toistamiseen..."

Että tämmönen pointti :hitme: :grr: :thumbsup:

whoman
31.01.2003, 16:03
Originally posted by allapo
Mutta erästä palstaa lainatakseni, ja whomanin väitteisiin Panasonic RV32:sen DVD-R levyjen toiminnasta (väitit että toimii kun minä väitin että ei toimi :) kirjoitettiin seuraavaa... Tiedä siitä onko tämäkään koko/osa totuus tässä asiassa?

Tarkoitat varmaankin DVD+R-formaattia? Miinuksesta en ole väittänyt muuta kuin, että Panasonic mainostaa sen toimivan. Itse en ole testannut.

Originally posted by allapo

Asia meni jotenkin näin:

"..On huomattu että DVD-R levyn poltto kopioimalla ensin jollain rippaussoftalla DVD elokuvan tiedostot kiintolevylle jonka jälkeen polttamalla käyttäen Neron DVD-Video toimintoa tuottaa heikommin DVD soittimiin yhteensopivan valmiin DVD-R levyn kuin käyttämällä erityistä DVD elokuvalevyn kopiointiin suunnattua ohjelmaa."?

Tähän mennessä olen testannut Panasonicia DVD+R levylle poltetuilla mp3-tiedostoilla. Ne on poltettu Nerolla ja hyvin toimivat.

Testaan leffojen toimivuuden Panasonicilla viikonloppuna, nimenomaan ensiksi mainitulla tavalla, niin ollaan tuossakin asiassa viisaampia. Testaan myöskin DVD+RW formaattia.

MadNad
31.01.2003, 17:05
NAD T550 soittimessa ainakin toimii +R ja +RW

The Crusher
31.01.2003, 18:08
Itse olen testannut Pana RV32:ssa -RW levyjä, jotka toistui mainiosti.

shack
31.01.2003, 21:03
Originally posted by The Crusher
Itse olen testannut Pana RV32:ssa -RW levyjä, jotka toistui mainiosti.

Hmm... jännää ettei se meillä toistunut?
Se oli -R levy ja toimi taas toisessa laitteessa ... muistaakseni philips. Saatko tsekattua tuon RV32:n FW:n?

AHess
01.02.2003, 15:15

Alkaiskohan vaikuttaa siltä että levymerkillä ois jotain tekemistä asiaan?
Vanhana esimerkkinä voisin mainita että sonyn vanhoissa (olikohan ns-300) soittimissa ei toiminut cd-r levyistä pelkästään kuin Vivastarin levyt. Aivan sama mitä muuta laitto sisään niin ei pelannu. Taas cd-rw pelas ihan ok.

-A.Hess-

whoman
01.02.2003, 22:24

Itse en saanut DVD+RW formaattia toimimaan. Sen sijaan täsmälleen saman merkkinen ja samalla tavalla poltettu DVD+R toimi moitteetta. Merkki oli Traxdata.

Kasipallo
01.02.2003, 22:30
panassa toimi ainakin yksi dvd-r levy :D

The Crusher
02.02.2003, 20:36
Se oli -R levy ja toimi taas toisessa laitteessa ... muistaakseni philips. Saatko tsekattua tuon RV32:n FW:n?

Hmmm, mistähän sen saa selville (?). Takana merkki kyltissä on merkintä ainakin näin: Panasonic DVD-RV32 EG-K.

DVD-RW jota testasin on DataSafe Media (General purpose) merkkinen.

shack
03.02.2003, 17:31
Originally posted by The Crusher
Hmmm, mistähän sen saa selville (?). Takana merkki kyltissä on merkintä ainakin näin: Panasonic DVD-RV32 EG-K.

Itelläni on tuo työmaalla ylhäällä. Joten jos kukaan muu ei kerkiä vastata niin ilmottelen huomenna.

Kasipallo
05.02.2003, 13:47
Nyt on testattu useampaa pioneerin asemalla poltettua dvd-r levyä pana 32:lla. Hyvin toimii. Mutta onko kellään kokemusta sonyn ns-300/400 sarjalaisten kyvystä lukea pioneerin polttavalla poltetuista dvd-r levyistä? entäs svcd ja vcd?

AHess
07.02.2003, 21:49
Mutta onko kellään kokemusta sonyn ns-300/400 sarjalaisten kyvystä lukea pioneerin polttavalla poltetuista dvd-r levyistä?

Hyvin pelaa, sekä vanhoissa 300 sarjan että uusissa 305/310/405/410 -malleissa. Ainoot mikkä ei oo pelannu tai pelannu tosi huonosti on bulkpaq:in, princon ja vivastarin levyt (siis riippuu monesti valmistuserästä, joku erä pelaa, joku ei, halpojen levyjen huonoja puolia). Testattu levyjä mm. Bulkpaq, vivastar, mirror v3, datasafe yellow gen3, verbatim(-rw)..

entäs svcd ja vcd

cd:lle poltettuna pelaa mutta dvd-vcd ja dvd-svcd ei pelaa.

-A.Hess-

Kasipallo
08.02.2003, 12:07
Hyvin pelaa, sekä vanhoissa 300 sarjan että uusissa 305/310/405/410 -malleissa. Ainoot mikkä ei oo pelannu tai pelannu tosi huonosti on bulkpaq:in, princon ja vivastarin levyt (siis riippuu monesti valmistuserästä, joku erä pelaa, joku ei, halpojen levyjen huonoja puolia). Testattu levyjä mm. Bulkpaq, vivastar, mirror v3, datasafe yellow gen3, verbatim(-rw)..

cd:lle poltettuna pelaa mutta dvd-vcd ja dvd-svcd ei pelaa.

-A.Hess-

Tuli nyt ostettua kyseinen laite! Toistaiseksi soittanut kiltisti kaiken mitä olen sinne tukkinut. Onko kukaan kokeillut DVD-MP3 levyä notta toimiiko?

Edittiä: Siis sony ns_405

whoman
08.02.2003, 13:43
Ton hintaluokan vehkeistä itellä ja parilla muulla kaverilla on hyviä kokemuksia sonyn ns 305/310/405/410 malleista. Toistaa ainaki miinus puolen levyjä tosi hyvin.-A.Hess-

Sonyn ns_410 soitin ei tue DVD+R/RW-formaattia. Mitä todennäköisemmin tuki puuttuu myös ns305/405 soittimista.

JussiMan
08.02.2003, 17:45
Pioneer dv+350 tukee dvd-r/rw +r/rw...
Ja hyvin pelittää :)

whoman
08.02.2003, 18:13
Originally posted by JussiMan

Toistaako soitin mp3:set dvd:ltä?

AHess
10.02.2003, 09:31
Tuli nyt ostettua kyseinen laite! Toistaiseksi soittanut kiltisti kaiken mitä olen sinne tukkinut. Onko kukaan kokeillut DVD-MP3 levyä notta toimiiko?
Siis sony ns_405

Ei toimi, :mad:
itekki ootellu jos tulis joku päivitys sonylta, mutta kestää varmaan ootella..

-A.Hess-

whoman
10.02.2003, 12:10
Ei toimi, :mad:
itekki ootellu jos tulis joku päivitys sonylta, mutta kestää varmaan ootella..-A.Hess-

Ei välttämättä tulekaan. Musiikkiteollisuus, jossa Sonyllakin on vahva edustus, ei välttämättä pidä siitä, että yhdelle levylle mahtuu tuhatkunta biisiä.

Kestihän Sonylta iäisyys, enenkuin toivat markkinoille soittimen, joka ylipäänsä toistaa cd-r/rw levyjä. Taisi tuo ns305/405 olla ensimmäinen sarja, missä mp3 toisto on tuettu.

Esimerkiksi Panasonicissa tuo ominaisuus on ikäänkuin "vahingossa" jäänyt, missään sitä ei mainosteta, eikä edes käyttöohjeissa ole siitä mainintaa.

JussiMan
11.02.2003, 23:57
Originally posted by whoman
Toistaako soitin mp3:set dvd:ltä?

Enpäs ole kokeillut... Ei ole dvd-polttavaa kotona. :I

AHess
25.02.2003, 11:32
oon täs miettiny dvd-kieputtimen vaihtoo sonysta panasonicciin (rv-32), juuri ton dvd-mp3 ominaisuuden takia. Panasonic:in omistajat, mites se toistaa noita mp3:sia? Näyttääkö pitkät tiedostonimet? Onko toistossa mitään moittimista?

Ja ehkä enemmän vaakakupissa painoo noitten dvd-r levyjen toisto, miten se toistaa noita halpoja dvd-r levyjä (vai toistaako ollenkaa)?

-A.Hess-

whoman
25.02.2003, 13:23
oon täs miettiny dvd-kieputtimen vaihtoo sonysta panasonicciin (rv-32), juuri ton dvd-mp3 ominaisuuden takia. Panasonic:in omistajat, mites se toistaa noita mp3:sia? Näyttääkö pitkät tiedostonimet? Onko toistossa mitään moittimista?

Ja ehkä enemmän vaakakupissa painoo noitten dvd-r levyjen toisto, miten se toistaa noita halpoja dvd-r levyjä (vai toistaako ollenkaa)? -A.Hess-

Mp3:set toistuvat loistavasti ja pitkät tiedostonimetkin näkyvät. Mp3 äänentoisto on samaa tasoa kuin Pioneerilla tai Sonylla, eli laadukasta. Itse toisto on niinikään moitteetonta, ilman mitään pätkimisiä tai kirahteluja.

Itse ohjelmointitoiminnot mp3:sten kanssa ovat rajalliset, muistaakseni pystyy ohjelmoimaan 30 kappaleen soittolistan, en ole kuitenkaan testannut.

Mutta mikä tärkeintä, tiedostorakenteessa on helppo surffailla ja biisin vaihto on nopeata.

Itse olen testannut mp3 toistoa Traxdatan DVD+R levyillä, jotka tosin eivät ole halvimmasta päästä, noin 5€ kipale, mutta erittäin laadukkaita.

electricboy
08.05.2003, 09:14
Originally posted by JussiMan

Ny tuli vastaan kysymys: Tietääkö joku, soittaako PIONEER DV-530 "DVD-R"-levyjä?

En oikein ota ohjekirjasta selvää, ja ilmeisesti näissä sitten muutenkin suuria eroja..
Mistähän tähän hätään saisi ko. levyn, että voisi testata?

Mpkk2
08.05.2003, 12:09
Asiasta Harman Kardon eli H/K DVD10 soitin ainakin nyt tehtyjen omien testien mukaan soittaa hyvin sekä DVD+RW, että DVD-RW levyt =) ei vielä olla päästy DVD-R ja DVD+R testeihin kun en ole vielä tehnyt materiaalia...

Minulle oli kyllä levyjen soitto yllätys kun kyseinen soitinhan ei soita ollenkaan CD-R levyjä mutta CD-RW kyllä.. joten erittäin nirsosta soittimesta on kyse :D

electricboy
08.05.2003, 12:56
Onko jotain (hyvää) Suomi-forumia, mistä näistä dvd-r/vcd ym. asioista voi keskustella tai joista löytyy infoa?

Tuo www.dvdrhelp.com vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä ulkomaisista.

whoman
08.05.2003, 13:26
Originally posted by electricboy
Onko jotain (hyvää) Suomi-forumia, mistä näistä dvd-r/vcd ym. asioista voi keskustella tai joista löytyy infoa?

Tässä kotimainen sivusto: http://www.afterdawn.com/