View Full Version : Sanyo PLV-Z1 ja GeForce4 MX460
Captain Hook
14.12.2002, 21:39
Onko joku saanut viriteltyä GeForcestaan ulos otsikonmukaisen Sanyon natiiviresoa elikkäs 964 x 544??
Ollaan kokeiltu Powerstripillä josvaikkasun mitä eikä ole auttanut....
makemich
14.12.2002, 22:42
Originally posted by Captain Hook
Onko joku saanut viriteltyä GeForcestaan ulos otsikonmukaisen Sanyon natiiviresoa elikkäs 964 x 544??
Ollaan kokeiltu Powerstripillä josvaikkasun mitä eikä ole auttanut....
Ensinnäkin, Sanyon natiivi resoluutio on 960x540 ja parhaan mahdollisen kuvanlaadun saat kun asetat tykin säädöt ao. ohjeiden mukaan:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?s=&threadid=11176
Omalla Ti4200 mallin kanssa on ollut melkoisia ongelmia resoluution oikein tunnistumisessa ja taitaa nyt htpc jäädä...
Originally posted by makemich
Omalla Ti4200 mallin kanssa on ollut melkoisia ongelmia resoluution oikein tunnistumisessa ja taitaa nyt htpc jäädä...
Älä nyt sentään hylkää koko HTPC:ta vaan sen takia, että valitsit huonon näytönohjaimen?
SamTheMan
15.12.2002, 00:27
Jaahas... Kun Sanyo Z1 vihdoin ensi viikolla saapuu, niin taidanpa jättää koko HTPC -homman kokeilematta. Jos tällä GF4 Ti 4200:lla (Inno 3D:n malli) homma ei tosiaan pelaa ollenkaan, niin täytynee tyytyä Sonyn pöytäsoittimen S-videokuvaan. Hommaan muutenkin tammikuussa progesoittimen, niin saa HTPC olla :grr:
Ja minä pöljä kun värkkäsin viikon tietokoneen kanssa (asensin 5 eri DVD -ohjelmaa, sain DD -äänetkin vihdoinkin toimimaan) lukeakseni vain täältä, että GF4 ei toimi kunnolla Sanyon kanssa... Kyllä ottaa pannuun!! En todellakaan meinaa vaihtaa näytönohjainta Radeoniin DVD -toiston takia.
makemich
15.12.2002, 09:30
Originally posted by SamTheMan
Jaahas... Kun Sanyo Z1 vihdoin ensi viikolla saapuu, niin taidanpa jättää koko HTPC -homman kokeilematta. Jos tällä GF4 Ti 4200:lla (Inno 3D:n malli) homma ei tosiaan pelaa ollenkaan,
Poijjaat, ei kannata ennakolta hylätä htpc:tä ihan kokeilematta, minä olen todennäköisesti tekemässä niin siksi että _omien_ kokeilujeni mukaan _minun_ pc:ni ei toista dvd:tä siten kuin pitäisi eli ilman häiriöitä ja täysin nykimättä. Testasin kolmella eri koneella (pari läppäriä) ja yht. neljällä näytönohjaimella (yksi ATI) eikä kuvan taso vastannut vaatimuksiani joten todennäköisesti käytän aluksi vanhaa pinohiirtä ja siirryn sitten proge-pöytäsoittimen käyttäjäksi kunhan sopiva ilmestyy markkinoille. Tähän on osasyynä myös käyttöominaisuudet, vaimo ei varmaan tykkää jos pitää leffaa yksi katsoessaan räpeltää PowerStripin jne. softien kanssa...
GeForce saattaa siis olla ihan passeli htpc-käyttöön jos vain muutkin komponentit vastaavat vaatimuksia ja kone on lähes pyhitetty tähän käyttöön, formatoitu puhtaalta pöydältä ilman ylimääräistä sälää jne. Se pieni nykiminenkin, mistä pirusta se tulee vaikka kaiken pitäis olla kunnossa, koneessa tehoa vaikka muille antaa... ???
Poijjaat, ei kannata ennakolta hylätä htpc:tä ihan kokeilematta, minä olen todennäköisesti tekemässä niin siksi että _omien_ kokeilujeni mukaan _minun_ pc:ni ei toista dvd:tä siten kuin pitäisi eli ilman häiriöitä ja täysin nykimättä. Testasin kolmella eri koneella (pari läppäriä) ja yht. neljällä näytönohjaimella (yksi ATI) eikä kuvan taso vastannut vaatimuksiani joten todennäköisesti käytän aluksi vanhaa pinohiirtä ja siirryn sitten proge-pöytäsoittimen käyttäjäksi kunhan sopiva ilmestyy markkinoille. Tähän on osasyynä myös käyttöominaisuudet, vaimo ei varmaan tykkää jos pitää leffaa yksi katsoessaan räpeltää PowerStripin jne. softien kanssa...
Kyllä tosiaan kannattaa HTPC unohtaa, jos se noin hankalalta tuntuu.
HTPC vaatii aika paljon perehtymistä ja aikaa verrattuna pöytäsoittimeen mutta se myös palkitsee käyttäjänsä loistavalla kuvanlaadulla, kun kaikki on oikein tehty.
HTPC on syytä rakentaa hyväksi havaituista osista. Suosittelen lueskelemaan ajan kanssa esim. Avsforumin HTPC-foorumia.
GeForce saattaa siis olla ihan passeli htpc-käyttöön jos vain muutkin komponentit vastaavat vaatimuksia ja kone on lähes pyhitetty tähän käyttöön, formatoitu puhtaalta pöydältä ilman ylimääräistä sälää jne.
Geforce on "ihan passeli" HTPC-käyttöön, jos DVD kuvan laadulla ei ole niin väliä. Jos laadukasta kuvaa halutaan DVD:ltä niin Radeon on ainoa oikea valinta tällä hetkellä.
Ja todellakin jos tietokonetta on tarkoitus käyttää HTPC:nä niin se pitäisi todellakin pyhittää vain ja ainoastaan siihen käyttöön, ellei nyt sitten halua repiä viimeisiäkin hiuksia päästään aina, kun haluaisi nauttia elokuvista.
En todellakaan meinaa vaihtaa näytönohjainta Radeoniin DVD -toiston takia.
Tosiasia kuitenkin on, että nimenomaan laadukas DVD-toisto on syy Radeonin hankintaan. Mitään muita järkisyitä Radeonin hankinnalle ei mielestäni ole.
SamTheMan: Jaahas... Kun Sanyo Z1 vihdoin ensi viikolla saapuu, niin taidanpa jättää koko HTPC -homman kokeilematta.
Minulle kävi HTPC:n kanssa toisin kuin odotin, eli sehän toimii. Jouduin laittamaan HTPC:n kunnon progesoitinta odotellessa ja totesin systeemin niin toimivaksi, etten melkein enää kaipaa progesoitinta. Ei silti, ehkä myöhemmin hankin sellaisen mutta onpa hyvää aikaa verrata muutama markkinoille tuleva malli ensin. Olin alkuun täysin varma, että kone ja ohjelmat takkuavat juuri yllä kuvaillulla tavoilla mutta ihmeellisesti homma toimi alusta asti. Käyttökin on mukavaa ja laite yleisön korvassa äänetön, koskapa vedin johdot katselupaikalle siirtämättä työkäytössä olevaa konettani työhuoneesta. Myös hiiri on kaukosäätimenä yllättävän toimiva.
Kannattaa kuitenkin hommata vähintään tuo progesoitin. Kokeilin Z1:stä tavan pöytäsoittimella ja olipa laadussa hirvittävä ero. Kyllä se kuva toki katsottavaa on mutta täällä mainitut jutut laatueron suuruudesta eivät ole liioittelua.
makemich: Se pieni nykiminenkin, mistä pirusta se tulee vaikka kaiken pitäis olla kunnossa
Muutamia poikkeuksia olen silti havainnut. PowerDVD-nimistä ohjelmaa kokeillessani näkyi kuvassa muutamien minuuttien välein outo pieni nykäys, joten jatkan edelleen WinDVD4 ohjelman käyttöä, mikä pyörittää kaikki DVD:t ilman mitään ongelmia. Uskallan suositella WinDVD4:sta muillekin HTPC:n käyttöön ajautuneille. Edes puolenvaihtotaukoa en nykyään juuri missään nimikkeessä havaitse. Ainoa vika systeemissä on, että joskus ohjelman käynnistyessä se jättää kuvaruutuun laidoille alueen missä on mustaa ja silloin ruutu täytyy "maalata" näkyväksi. Selvästi joku ohjaimen ajuriin liittyvä juttu, mutten nyt läikytä venettä pikkuseikan takia kun homma toimii unelmallisesti. Näyttökorttina nyt on radeon 9000 pro. 8500 on toimivuuden kannalta yhtä hyvä mutta parivertailun mukaan 9000:ssa kuvanlaatu näyttää asteen paremmalta.
Ja sitten kun HTPC:hen on hankittu se Radeon niin seuraavaksi onkin syytä hankkia paras mahdollinen DVD-purkusofta.
Tällä hetkellä parhaita valintoja ovat Sonic Cineplayer (tai pelkkä filter pack + ZoomPlayer) tai ATI DVD Player softa (tämä ei kuitenkaan toimi uusimmilla ATI:n ajureilla, joten ei oikein sovellu 9x00-sarjan korteille). Sonicin filter packin hinta on naurettavat n. 15 euroa, joten kannattaa kokeilla. TheaterTek on myös harkitsemisen arvoinen, jos halutaan naurettavan helppokäyttöinen softa hyvällä kuvalla.
PowerDVD kannattaa unohtaa saman tien eikä WinDVD:kään kovin kummoinen ole paitsi tuo ihan uusin Platinium-versio menee kuuleman mukaan jo erittäin lähelle/samalle tasolle Cineplayeriä.
Captain Hook
15.12.2002, 14:00
Ensinnäkin, Sanyon natiivi resoluutio on 960x540 ja parhaan mahdollisen kuvanlaadun saat kun asetat tykin säädöt ao. ohjeiden mukaan:
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?s=&threadid=11176
No ohjemanuska sanoo natiivireson olevan 964x544, tiedä sitten...
Ilmottelin kaverille nuo linkin takana olevat ohjeet, katotaan miten homma toimii.
Tein itse tuossa noin viikko sitten kokeita jos ffdshow:lla olisi saanut kaivettua kuvasta lisää "hyvyyttä" irti ja tällöin rekisteröin systeemini Sonic:n filtterit jotka saadaan rekisterihäkillä hyväksymään ffdshow:n vaatimat filtterikontaktit. Ja joko Sonic:n filttereissä oli jotain vikaa (kokeilin myös ilman ffd:tä kun en uskonut silmiäni) tai sitten ne yksinkertaisesti ovat vain huonot, sillä laatuero WinDVD4:seen oli huomattava. Ja huonoon suuntaan. Kuva vain yksinkertaisesti näytti blurrimmalta, värit ikäänkuin vuosivat yli, jne, näyttönä ihan crt monitori. WinDVD pysyy kyllä omana filsuvalintana, edelleen. Playerinä ei kyllä tänäpäivänä kannata käyttää mitään muuta kuin ZoomPlayeriä (www.inmatrix.com).
Btw. Ati:n "uudet" dvdfilsut eivät enään ole Cinemasterin peruja vaan pojat tekivät diilin Cyberlinkin kanssa (PowerDVD), ja pikatestin perusteella WinDVD vetää näistäkin voiton.
Originally posted by dea
Kuva vain yksinkertaisesti näytti blurrimmalta, värit ikäänkuin vuosivat yli, jne, näyttönä ihan crt monitori.
Samaan kuvan pehmeyteen kiinnitin itse huomiota ensimmäisillä kerroilla testatessani Sonicin filttereitä. Mutta tarkemmin kuvaa katsottuani tykiltä huomasin, että itse asiassa kuvassa on kuitenkin enemmän pieniä yksityiskohtia kuin vanhoilla ATIn filttereillä, joilla kuva ensi silmäyksellä vaikuttaa terävämmältä.
Tähän lopputulokseen useimmat muutkin tuntuvat tulleen testattuaan Sonicin filttereitä pidempään.
Jos Sonicin filttereissä ei ole DXVA päällä, vaan pyöritetään puhtaalla softalla niin ne kärsivät red chroma bugista.
Btw. Ati:n "uudet" dvdfilsut eivät enään ole Cinemasterin peruja vaan pojat tekivät diilin Cyberlinkin kanssa (PowerDVD)
Totta. Olisi pitänyt mainita mitä tarkoitin, että ATI DVD Playerin filtterit eivät toimi kunnolla uudemmilla ATIn ajureilla. Eli viimeinen kunnollinen ATIn DVD Player oli varustettu Ravisentin filttereillä ja uusin 7.8 on Cyberlinkin ja on ihan kuttaperkkaa.
Originally posted by Pentele
Jos Sonicin filttereissä ei ole DXVA päällä, vaan pyöritetään puhtaalla softalla niin ne kärsivät red chroma bugista.
Tämä on totta, mutta Sonicin sivuilta saatavat uusimmat filtterit korjaavat lukemani mukaan tämän ongelman. Päivitetyt filtterit saa esim. asentamalla Cineplayerin demoversion toiselle koneelle ja kopioimalla ne .dll-tiedostot.
SamTheMan
17.12.2002, 17:31
Minulla taisi käydä melkoinen tuuri, kun kerta näinkin hyvin pelaa tämä Inno3D:N GF4 4200 Sanyon kanssa... Ei sitten mitään moittimista kuvanlaadun suhteen (ei tearing -ilmiötä lainkaan). Kun laitoin ne LiOnin Powerstrip -asetukset kehiin, niin välittömästi luki valikossa että WIDE THRU :thumbsup: DVD -toisto on WinDVD4:llä henkeäsalpaava :hitme:
Ja ei kun pelaamaan Mafiaa :love:
Se pieni nykiminenkin, mistä pirusta se tulee vaikka kaiken pitäis olla kunnossa, koneessa tehoa vaikka muille antaa... ???
DMA ei päällä DVD-asemalla?
Minulla taisi käydä melkoinen tuuri, kun kerta näinkin hyvin pelaa tämä Inno3D:N GF4 4200 Sanyon kanssa... Ei sitten mitään moittimista kuvanlaadun suhteen (ei tearing -ilmiötä lainkaan). Kun laitoin ne LiOnin Powerstrip -asetukset kehiin, niin välittömästi luki valikossa että WIDE THRU :thumbsup: DVD -toisto on WinDVD4:llä henkeäsalpaava :hitme:
Ja ei kun pelaamaan Mafiaa :love:
Voisitko laittaa mulle powerstrip asetukset tulemaan jollaki opilla?
tulispahan sekin kokeiltua ennen ku alakaa näytönohjainta vaihtamaan.
SamTheMan
18.12.2002, 15:15
Asiasta on ollut täällä juttua aikaisemminkin:
Linkki keskusteluun (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?s=&threadid=11176&highlight=pixel+mapping)
Tämän pitäisi auttaa...
hrantala
18.12.2002, 16:33
Se pieni nykiminenkin, mistä pirusta se tulee vaikka kaiken pitäis olla kunnossa, koneessa tehoa vaikka muille antaa... ???
DVD-asema ei ole Secondary masterina ilman slavea.
:D JIHUUUU!
Sainkuin sainkin laitteet toimimaan.!! (Z1 ja Gf4 mx460)
No vikahan ei kuitenkaan ollu powerstripin eikä Z1:n asetuksissa
vaan paskat codecit mun koneella.
Luulin niien olevan kunnossa, mut kuinka ollakkaan. :)
Otin Windvdn käyttöön ni jopa toimii hienosti.
Kiitokset kaikille avusta.
Hiutalemaisuus on ikuista :D